Dodano produkt do koszyka

Stosunek uczniów gimnazjum do środowiska przyrodniczego

Stosunek uczniów gimnazjum do środowiska przyrodniczego

Elwira Samonek-Miciuk

ocena:
głosów: - Napisz recenzję
Wydawca:
Format:
Publikacja prezentuje diagnozę stosunku uczniów, kończących edukację w gimnazjach z województwa lubelskiego, do środowiska przyrodniczego na podstawie ich zainteresowań i przekonań. Jako wskaźniki w badaniach zastosowano zainteresowania i przekonania uczniów, dotyczące środowiska przyrodniczego, oraz deklarację uczniów, dotyczącą ich działania na rzecz środowiska przez zaangażowanie się w segregację odpadów.

Cena: 32.00 zł 24.00

Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 24.00 zł

ebook

Ilość:
Opis produktu
Tytuł
Stosunek uczniów gimnazjum do środowiska przyrodniczego
Autor
Elwira Samonek-Miciuk
Język
polski
Wydawnictwo
UMCS
ISBN
978-83-7784-295-9
Rok wydania
2013 Lublin
Liczba stron
208
Format
pdf
Spis treści
Wstęp 9

1. Środowisko przyrodnicze jako priorytet edukacyjny w skali globalnej 15

2. Koncepcja kształcenia środowiskowego dla rozwoju zrównoważonego w gimnazjum 29

3. System pojęć i stan wiedzy z zakresu podjętej problematyki badań własnych 37

3.1. Kształtowanie się stosunku młodzieży w okresie wczesnej adolescencji do otaczającej rzeczywistości przyrodniczej 37
3.2. Zainteresowania i przekonania 44
3.3. Relacje uczeń–środowisko w badaniach krajowych i międzynarodowych 52

4. Uwarunkowania efektywności edukacji środowiskowej w szkole 65

5. Założenia metodologiczne i organizacja badań własnych 85

6. Wyniki badań 97

6.1. Zainteresowania uczniów zagadnieniami środowiskowymi 97
6.2. Stosunek młodzieży do zwierząt a zainteresowania środowiskiem przyrodniczym 113
6.3. Stan środowiska przyrodniczego w przekonaniach gimnazjalistów 118
6.4. Identyfikowanie się uczniów z problemami środowiskowymi i deklaracja działania na rzecz środowiska przyrodniczego 122
6.5. Odpowiedzialność młodzieży za środowisko przyrodnicze i poczucie własnej skuteczności w rozwiązywaniu problemów środowiskowych 129
6.6. Osiągnięcia nauki i techniki oraz ich wpływ na środowisko przyrodnicze według gimnazjalistów 138
6.7. Zainteresowanie uczniów pracą powiązaną ze środowiskiem przyrodniczym w kontekście ich oczekiwań zawodowych oraz zainteresowań środowiskowych 142
6.8. Edukacja środowiskowa w szkole a kształtowanie się stosunku uczniów do środowiska przyrodniczego 152

7. Dyskusja wyników i wnioski 157

Podsumowanie 169
Literatura 175
Załącznik 185
Spis tabel 191
Spis wykresów 193
Summary 197
List of Tables 203
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Recenzje

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Zobacz także

Kontakt

OSDW Azymut Sp. z o.o.
Gottlieba Daimlera 2
02-460 Warszawa
NIP: 525-21-05-994

(42) 680 44 00 pon.-pt. 8-16
azymut@selly.pl