Dodano produkt do koszyka

Management Systems. Methods and Structures

Management Systems. Methods and Structures

Magdolna Csath, Stefan Trzcieliński

ocena:
głosów: - Napisz recenzję
Książka prezentuje dwie grupy zagadnień: koncepcje i metody zarządzania współczesnymi przedsiębiorstwami oraz struktury organizacyjne przedsiębiorstw. Obie grupy problemowe zazębiają się a ich rozróżnienie jest dokonane ze względu na dominujące w nich akcenty. W pierwszej grupie autorzy kładą nacisk na efektywność koncepcji i metod i prezentują w tym zakresie wyniki swoich badań literaturowych i empirycznych. W drugiej grupie problemowej autorzy przedstawiają struktury wirtualne, na poziomie zespołów inżynierii współbieżnej oraz sieci przedsiębiorstw, a także metodykę projektowania struktur organizacyjnych.

Cena: 7.00 zł 5.00

Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 5.00 zł

ebook

Ilość:
Opis produktu
Tytuł
Management Systems. Methods and Structures
Autorzy
Magdolna Csath, Stefan Trzcieliński
Język
angielski
Wydawnictwo
Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej
ISBN
83-7143-867-2
Rok wydania
2009
Wydanie
1
Liczba stron
122
Format
pdf
Spis treści
PREFACE 5
Daria MOTAŁA 7
1. Influence of management methods on the market effectiveness of enterprises Interpretation of research results 7
1.1. Introduction 7
1.2. Issue areas 9
1.3. Results of analyses and their interpretation 12
1.4. Analysis results with application of the rough set theory 17
1.5. Conclusions 22
References 24
Sylwia PIERSIALA, Stefan TRZCIELIŃSKI 27
2. The methodology of continuous improvement process management in a manufacturing system. Literature analysis 27
2.1. Introduction 27
2.2. Continuous improvement models’ analysis 28
2.3. Hypotheses 41
2.3.1. Hypothesis 1 41
2.3.2. Hypothesis 2 42
2.3.3. Hypothesis 3 43
2.4. Literature analysis 44
2.5. Conclusions 49
References 49
Robert MICHALSKI, Stefan TRZCIELIŃSKI 53
3. From information to decision – business intelligence systems 53
3.1. Introduction 53
3.2. Evolution of decision support systems 54
3.3. Business intelligence systems and decision-making – operational BI 56
3.4. Data quality and time in decision-making 59
3.5. Business effects of the implementation of BI 60
3.6. Conclusions 61
References 63
Andrzej BORUCKI 65
4. Customization as a way to extend software lifecycle 65
4.1. Introduction 65
4.2. Software customization methods 66
4.2.1. Evolutionary development 67
4.2.2. Incremental development 68
4.3. Use of agile software development methods for customizing software 70
4.4. Conclusions 75
References 75
Joanna KAŁKOWSKA 77
5. Concurrent engineering virtual teams 77
5.1. Introduction 77
5.2. Virtual teams – some theoretical bases 77
5.3. Virtuality of concurrent engineering team 82
5.4. Model of concurrent engineering virtual team – an example 86
5.5. Conclusions 88
References 89
Aleksander JURGA 91
6. Paradigms of a virtual organization 91
6.1. Introduction 91
6.2. A virtual organization 92
6.3. Features of virtual organization 94
6.4. Creator of a virtual organization 96
6.5. The model of life cycle of a virtual organization 98
6.5.1. The phase of identification 98
6.5.2. The phase of the formation of a virtual organization 100
6.5.3. The phase of operational activity of a virtual organization 101
6.5.4. The phase of disintegration of a virtual organization 101
References 103
Edmund PAWŁOWSKI 107
7. Designing the organizational structure of a company. A concept of multidimensional design space 107
7.1. Introduction 107
7.2. A concept of design space 109
7.3. Operationalization of design space 112
7.3.1. Operationalization of dimension 1: interpretation of organizational structure, and dimension 5: principles of organizational structure design 112
7.3.2. Operationalization of other dimensions of design space methodologies of modeling and designing of organizational structure 117
7.4. Conclusions 120
References 121
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Recenzje

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Zobacz także

Kontakt

OSDW Azymut Sp. z o.o.
Gottlieba Daimlera 2
02-460 Warszawa
NIP: 525-21-05-994

(42) 680 44 00 pon.-pt. 8-16
azymut@selly.pl