Dodano produkt do koszyka

Etyka w systemie edukacji w wybranych krajach świata zachodniego (Francja, Hiszpania, Portugalia)

Etyka w systemie edukacji w wybranych krajach świata zachodniego (Francja, Hiszpania, Portugalia)

Joanna Miksa

ocena:
głosów: - Napisz recenzję
Od niemal trzydziestu lat w polskich szkołach istnieje możliwość uczestniczenia w zajęciach z etyki. W ostatnim czasie ten nieobowiązkowy przedmiot zyskał dużą popularność wśród uczniów. Dyskusja wokół pytania, czego uczyć na lekcjach etyki, nie jest jednak bynajmniej zamknięta. Zajęcia z edukacji etycznej istnieją też w wielu krajach europejskich i, jak się okazuje, historia ich wprowadzania do szkół oraz definiowanie podstaw programowych było złożonym procesem.
Jego prześledzenie może być inspirującym doświadczeniem dla wszystkich osób zainteresowanych nauczaniem etyki.
W prezentowanej publikacji przedstawiona została historia wprowadzania do szkół przedmiotów, na których realizuje się edukację etyczną we Francji, Hiszpanii i Portugalii. Wspólnym punktem odniesienia dla twórców programów nauczania etyki w tych krajach było przekonanie, że sama instytucja obywatelstwa oraz idea praw człowieka wyrażona w kolejnych dokumentach – od Deklaracji Praw Człowieka i Obywatela z 1789 roku po Powszechną Deklarację Praw Człowieka z 1948 roku – jest źródłem wartości etycznych, które warto upowszechniać w edukacji szkolnej. W książce zawarte są tłumaczenia podstaw programowych dla francuskich, hiszpańskich i portugalskich przedmiotów szkolnych, na których realizowana jest edukacja etyczna.
Opis produktu
Tytuł
Etyka w systemie edukacji w wybranych krajach świata zachodniego (Francja, Hiszpania, Portugalia)
Autor
Joanna Miksa
Język
polski
Wydawnictwo
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN
978-83-8331-292-7
Rok wydania
2023 Łódź
Wydanie
1
Liczba stron
246
Format
pdf
Spis treści
Wstęp 7 Rozdział 1 Edukacja etyczna we Francji 17 1.1. Wprowadzenie 17 1.2. Historia i struktura francuskiej szkoły 17 1.3. Wychowanie obywatelskie w szkole francuskiej 22 1.4. Podsumowanie 32 1.5. Francuskie dokumenty z programami dla przedmiotów z obszaru edukacji etycznej 34 Rozdział 2 Edukacja etyczna w Hiszpanii 117 2.1. Wprowadzenie 117 2.2. Hiszpański system oświatowy 117 2.3 .Etyka i filozofia w hiszpańskim systemie oświatowym do roku 2006 120 2.4. Wprowadzenie przedmiotu „edukacja obywatelska” 121 2.5. Treści programowe przedmiotu „edukacja obywatelska” – charaktery styka ogólna 122 2.6. Społeczny odbiór przedmiotu „edukacja obywatelska” 125 2.7. Instytucjonalna i sądowa walka z przedmiotem „edukacja obywatelska” 129 2.8. Likwidacja przedmiotu „edukacja obywatelska” 130 2.9. Edukacja etyczna w nauczaniu szkolnym w Hiszpanii po reformie z 2013 roku 130 2.10. Edukacja etyczna po zmianach prawnych z 2020 roku. Wprowadzenie przedmiotu „edukacja do wartości obywatelskich i etycznych” 132 2.11. Podsumowanie 134 2.12. Hiszpańskie dokumenty z programami dla przedmiotów z obszaru edukacji etycznej 136 Rozdział 3 Edukacja etyczna w Portugalii 193 3.1. Wprowadzenie 193 3.2. Zarys historii szkolnictwa w Portugalii 193 3.3. Przedmiot „edukacja obywatelska” w portugalskim systemie szkolnictwa 197 3.4. Podsumowanie 201 3.5. Portugalskie dokumenty z programami dla przedmiotów z obszaru edukacji etycznej 203 Zakończenie 231
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Recenzje

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Zobacz także

Kontakt

OSDW Azymut Sp. z o.o.
Gottlieba Daimlera 2
02-460 Warszawa
NIP: 525-21-05-994

(42) 680 44 00 pon.-pt. 8-16
azymut@selly.pl