Dodano produkt do koszyka

Edukacja geograficzna na świecie i w Polsce - wybrane problemy

Edukacja geograficzna na świecie i w Polsce - wybrane problemy

ocena:
głosów: - Napisz recenzję
Ideą przewodnią trzeciego tomu Prac Komisji Edukacji Geograficznej Polskiego Towarzystwa Geograficznego, który oddajemy do rąk Czytelników, jest prezentacja wyników badań dotyczących aktualnych problemów edukacji geograficznej w wybranych krajach na świecie oraz w Polsce. Problemy te dotyczą zarówno teoretycznych założeń i koncepcji programów kształcenia geograficznego, przyjmowanych celów i metod tego kształcenia, miejsca geografii w systemach edukacyjnych innych krajów, wyników analiz porównawczych, jak również niektórych praktycznych rozwiązań funkcjonujących w ramach edukacji geograficznej.
Opis produktu
Tytuł
Edukacja geograficzna na świecie i w Polsce - wybrane problemy
Język
polski
Wydawnictwo
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN
978-83-7969-453-2
Rok wydania
2014
Wydanie
1
Liczba stron
234
Format
pdf
Spis treści
Wstęp 7

Introduction 9

Część I. EDUKACJA GEOGRAFICZNA NA ŚWIECIE 11
PART 1. GEOGRAPHICAL EDUCATION IN THE WORLD 11
David LAMBERT – Curriculum thinking, ‘capabilities’ and the place of geographical knowledge in schools 13
– Miejsce wiedzy geograficznej i umiejętności w tworzeniu curriculum 29
Marten LÖßNER – Geography education in Hesse – from primary school to university 31
– Edukacja geograficzna w Hesji – od szkoły podstawowej do uniwersytetu 44
Katarzyna KOWALSKA – Geography in the Spanish education system – Comenius assistantship experience 47
– Geografia w hiszpańskim systemie edukacji – doświadczenie asystentury Comeniusa 58
Maria Magdalena WILCZYŃSKA-WOŁOSZYN – Edukacja geograficzna w australijskim systemie kształcenia 59
– Geographical education in the Australian educational system 71
Joanna ANGIEL – Edukacja geograficzna w Kraju Kwitnącej Wiśni 73
– Geographical education in the Land of the Rising Sun 86
Nataliia TOMCZEWSKA-POPOWYCZ – Geografia jako przedmiot nauczania w systemie oświaty na Ukrainie 87
– Geography as a study subject in the education system in Ukraine 104

Część II. KSZTAŁCENIE GEOGRAFICZNE – MIĘDZYNARODOWE STUDIA PORÓWNAWCZE 105
PART 2. GEOGRAPHICAL EDUCATION – INTERNATIONAL COMPARATIVE STUDIES 105
Paulina TOBIASZ-LIS – Personal experiences and images of places as the basis for teaching geography. Examples of Poland and England 107
– Doświadczenia i wyobrażenia przestrzeni jako podstawa w nauczaniu geografii. Przykład Polski i Anglii 120
Arkadiusz GŁOWACZ – Umiejętności kształcone za pomocą podręczników do geografii w Polsce, Anglii, Francji i Niemczech (Saksonii) 121
– Skills developed through geography textbooks in Poland, England, France and Germany (Saxony) 135
Mariola TRACZ – Współczesne kierunki zmian w nauczaniu geografii w szkołach ogólnokształcących na przykładzie Finlandii i Rosji 137
– Contemporary directions of changes in teaching geography in secondary school – case study of Finland and Russia 151
Elżbieta SZKURŁAT, Barbara BAAROVÁ – Kierunki zmian w akademickim kształceniu geograficznym w Czechach i w Polsce 153
– The directions of change in the academic geographical education in the Czech Republic and Poland 172

Część III. EDUKACJA GEOGRAFICZNA W POLSCE – WYBRANE ZAGADNIENIA 173
PART 3. GEOGRAPHICAL EDUCATION IN POLAND – SELECTED PROBLEMS 173
Iwona PIOTROWSKA – Okulografia w badaniach postrzegania i konstruowania wiedzy geograficznej 175
– Eye tracking in the research on the perception and construction of geographical knowledge 188
Katarzyna DACY-IGNATIUK, Ireneusz OLEKSIK – Wyprawy i obozy naukowe jako alternatywna forma uczenia się przez działanie – przykład dobrej praktyki nauczycieli ZS nr 1 w Tychach 191
– School expeditions and scientific camps as an alternative form of learning by action – an example of teacher’s good practice in School Complex No. 1 in Tychy 204
Zbigniew PODGÓRSKI, Przemysław CHARZYŃSKI – Rola centrów nauki w przyrodniczej edukacji nieformalnej na przykładzie Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu 205
– The role of science learning centres in informal sciences education on the example of Innovation Center Mill of Knowledge in Toruń 218
Arkadiusz Marek TOMCZYK – Motywy wyboru klas geograficznych w wybranych szkołach ponadgimnazjalnych województwa wielkopolskiego 221
– Motives that stand behind the choice of geography class in selected post – secondary schools of Greater Poland voivodeship 230

Afiliacje 231
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Recenzje

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Zobacz także

Kontakt

OSDW Azymut Sp. z o.o.
Gottlieba Daimlera 2
02-460 Warszawa
NIP: 525-21-05-994

(42) 680 44 00 pon.-pt. 8-16
azymut@selly.pl