Budowa potencjału uczelni wyższej do współpracy z przedsiębiorstwami Rola scoutingu wiedzy
Wydawca:
Format:
Niniejsza monografia jest jednym z efektów doświadczeń zebranych w ramach projektu. Podczas jego realizacji, oprócz pozyskania wiedzy praktycznej, dokonano bowiem szeregu obserwacji i analiz o charakterze naukowym, odnoszących się do procesów komercjalizacji wiedzy, a także czynników z nimi powiązanych. Z tego powodu podjęto decyzję, że oprócz publikacji o charakterze poradnikowym – ściśle praktycznym – istnieje potrzeba przygotowania publikacji naukowej. Została ona zbudowana z dwóch części. W pierwszej zamieszczono rozdziały w sposób bezpośredni odnoszące się do uczelnianego scoutingu wiedzy, jego założeń oraz do wymagań ludzkich, merytorycznych, niezbędnych do skutecznego funkcjonowania. Część druga zawiera analizę uczelni wyższej jako specyficznego środowiska, w którym zachodzą procesy komercjalizacji wiedzy. Zrozumienie tych uwarunkowań stanowi punkt wyjścia do budowania rozwiązań opartych na scoutingu wiedzy i dostosowanych do wymagań konkretnej organizacji.
ebook
Opis produktu
- Tytuł
- Budowa potencjału uczelni wyższej do współpracy z przedsiębiorstwami
- Podtytuł
- Rola scoutingu wiedzy
- Język
- polski
- Wydawnictwo
- Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- ISBN
- 978-83-7969-911-7
- Rok wydania
- 2015
- Wydanie
- 1
- Liczba stron
- 173
- Format
- Spis treści
- Wprowadzenie 8
CZĘŚĆ I. UCZELNIANY SCOUTING WIEDZY 10
Scouting wiedzy w ramach uczelni wyższej (Magdalena Wiśniewska, Paweł Głodek) 12
Wdrożenie systemu scoutingu na uczelni w kontekście komercjalizacji wyników badań i ochrony własności intelektualnej (Dariusz Trzmielak) 26
Wymagania kompetencyjne w pracy scouta (Katarzyna Bergier, Maciej Malarski) 42
Coaching i mentoring we wspieraniu sieci scoutów (Małgorzata Kołodziejczak) 54
Narzędziowe wsparcie procesu scoutingu – ocena wyników prac B+R z wykorzystaniem metodyki Quicklook oraz jej wpływ na procesy komercjalizacji (T. Bartosz Kalinowski) 68
CZĘŚĆ II. WSPÓŁPRACA UCZELNI WYŻSZEJ I PRZEDSIĘBIORSTW ‒ KONTEKST DZIAŁANIA UCZELNIANEGO SCOUTINGU WIEDZY 80
Uczelnie wyższe jako element procesu komercjalizacji wiedzy w Polsce – wyzwania i bariery (Katarzyna Łobacz, Piotr Niedzielski) 82
Wybrane aspekty kształtowania zdolności MSP w zakresie innowacji i transferu wiedzy z uczelni wyższych (Edward Stawasz) 106
Współpraca sfery nauki i biznesu z perspektywy funkcjonowania ośrodków akademickich (Renata Lisowska, Jarosław Ropęga) 124
Wykorzystanie procesów przedsiębiorczych w komercjalizacji wiedzy z punktu widzenia celów głównych interesariuszy (Katarzyna Łobacz, Paweł Głodek) 142
Zarządzanie ryzykiem w komercjalizacji działalności B+R – analiza złych praktyk (Paweł Pietras) 158
Cechy produktu
Dane ogólne
- Format pliku
- ebook
Recenzje
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
Zapytaj o produkt