Dodano produkt do koszyka

Biznes w kulturze − kultura w biznesie. Kreatywność w kulturze

Biznes w kulturze − kultura w biznesie. Kreatywność w kulturze

ocena:
głosów: - Napisz recenzję
Celem książki, stanowiącej pokłosie IX Ogólnopolskiej Konferencji „Biznes w kulturze – kultura w biznesie” pod tytułem „Kreatywność w kulturze”, zorganizowanej w 2022 r. przez Zespół Pieśni i Tańca „Silesianie” oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, uczyniono identyfikację różnych aspektów kreatywności w samej kulturze, jej instytucjach oraz wpływu na otoczenie. Jego realizację oparto na źródłach literaturowych, danych statystycznych, a także licznych publikacjach prasowych i internetowych. Treść opracowania tworzy dziewięć rozdziałów, poświęconych zagadnieniom m.in. kreatywności sektora kultury i jej związku z gospodarką, kreatywnych narzędzi popularyzacji nauki, promocji instytucji kultury z udziałem mediów społecznościowych, kreatywnych źródeł finansowania kultury, etyki biznesu i jej związku z kulturą organizacji, wpływu motywacji na kreatywność i zaangażowanie pracowników, kreatywnego zastosowania strategii guanxi, otwierającej polskiej jednostce kultury wejście na chiński rynek. Monografia jest skierowana przede wszystkim do studentów uczelni ekonomicznych. Jej odbiorcami mogą być ponadto zarówno pracownicy naukowi, teoretycy, jak i praktycy – menedżerowie związani na co dzień z prowadzeniem jednostek i instytucji kultury, a także zarządzający innymi instytucjami, którzy szukają inspiracji dla kreatywnych i innowacyjnych rozwiązań w swoich firmach.
Opis produktu
Tytuł
Biznes w kulturze − kultura w biznesie. Kreatywność w kulturze
Wydawnictwo
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN
978-83-7875-851-8
Rok wydania
2023 Katowice
Wydanie
1
Liczba stron
136
Format
pdf
Spis treści
Wprowadzenie (Anna Kwiecień, Aleksandra Nocoń) 7

Rozdział I
Kreatywność sektora kultury i jej rola we współczesnym świecie (Anna Kwiecień) 9
1. Wprowadzenie 9
2. Sektor kultury i kreatywny – charakterystyka 10
3. Znaczenie kreatywności dla rozwoju i sukcesu organizacji 11
4. Kreatywność kultury i jej wpływ na otoczenie 14
5. Podsumowanie 17

Rozdział II
Kreatywne narzędzia popularyzacji nauki – dwie strony medalu (Katarzyna Żak) 19
1. Wprowadzenie 19
2. Nauka jako część kultury 20
3. Kreatywne sposoby popularyzacji nauki 22
4. Blaski i cienie popularyzacji nauki 27
5. Podsumowanie 28

Rozdział III
Wyzwania marketingowe przed nową generacją instytucji kultury (Tomasz Domański) 30
1. Wprowadzenie 30
2. Marketingowa koncepcja instytucji kultury nowej generacji 31
2.1. Produkt hybrydowy – przestrzeń dla działań związanych z kulturą 31
2.2. Interdyscyplinarność jako wyróżnik instytucji kultury nowej generacji 32
2.3. Zarządzanie przestrzenią dialogu z otoczeniem 33
3. Pozycjonowanie oferty instytucji kultury nowej generacji 34
3.1. Budowanie atrakcyjnej oferty dla różnych grup adresatów 34
3.2. Nowa formuła tożsamości instytucji kultury 34
3.3. Budowanie aktywnej społeczności fanów 35
4. Budowanie marketingu relacji z bliższym i dalszym otoczeniem 36
4.1. Rola podmiotów biznesu w sieci relacji z instytucjami kultury 37
4.2. Rola uczelni wyższych w relacjach z instytucjami kultury 37
4.3. Rola współpracy z lokalnym samorządem 38
5. Nowoczesne formy komunikacji marketingowej z otoczeniem. Interaktywna społeczność prowadząca dialog 39
6. Tradycyjne instytucje kultury – strategie konwergencji z nową generacją instytucji kultury 40
6.1. Strategie dywersyfikacji oferty tradycyjnych instytucji kultury 40
6.2. Nowa generacja menedżerów tradycyjnych instytucji kultury 40
6.3. Wzorowanie się na instytucjach kultury nowej generacji 41
7. Podsumowanie – wyzwania na przyszłość 42

Rozdział IV
Promocja instytucji kultury w dobie mediów społecznościowych (Anna Adamus-Matuszyńska) 43
1. Wprowadzenie 43
2. Wpływ internetu na zmiany w sektorze kultury 44
3. Angażowanie użytkownika – internauty w formy i treść działań w social mediach przez teatry dramatyczne na przykładzie teatrów w województwie śląskim 49
4. Podsumowanie 54

Rozdział V
Kreatywność w służbie ludzkości – marketing rozszerzony w koncepcji marketingu 5.0 (Justyna Szymczyk) 57
1. Wprowadzenie 57
2. Wyobraźnia, czyli kreatywność w nauce 58
3. Narzędzie marketingu rozszerzonego, czyli kreatywność w technologii 61
3.1. Klasyfikacja klientów według klas cyfrowego interfejsu 61
3.2. Lejek sprzedażowy i jego wpływ na poziomowanie klientów 62
3.3. Poziomowanie klientów za pomocą interfejsów 64
4. Kultura kreatywna jako koncepcja służąca ludzkości w marketingu 5.0 66
5. Podsumowanie 67

Rozdział VI
Kreatywne źródła finansowania kultury (Aleksandra Nocoń) 70
1. Wprowadzenie 70
2. Znaczenie sektora kultury i sektora kreatywnego z perspektywy rynku pracy 71
3. Źródła finansowania kultury i sektorów kreatywnych 73
4. Kreatywne źródła finansowania kultury 75
5. Podsumowanie 81

Rozdział VII
Etyka w biznesie – czy warto być etycznym w biznesie i jak etyka wpływa na kreatywność pracowników? (Aleksandra Szejniuk, Adam Życzkowski) 82
1. Wprowadzenie 82
2. Kultura organizacyjna a etyka 83
2.1. Etyka, kultura i kultura organizacyjna 83
2.2. Kultura organizacyjna a etyczne zatrudnianie jako pozytywny aspekt działania według zasad 87
3. Czy warto być etycznym w biznesie – rozważania na temat etyki i społecznej odpowiedzialności firm na podstawie twórczości P.F. Druckera 88
4. Etyczne aspekty kreatywności w kulturze biznesu 91
5. Podsumowanie 94

Rozdział VIII
Elastyczny wymiar czasu pracy a zaangażowanie i kreatywność pracowników różnych pokoleń (Urszula Anisiewicz) 96
1. Wprowadzenie 96
2. Priorytety przy wyborze pracy 97
3. Pracownicy pokolenia X, Y, Z i ich motywacje 99
4. Podsumowanie 101

Rozdział IX
Kreatywność czyni mistrza – wykorzystanie guanxi jako międzykontynentalnego medium nawiązywania kontaktów biznesowych przez polskie jednostki kultury w Chinach (Katarzyna Bańka-Orłowska) 103
1. Wprowadzenie 103
2. Opis badania 104
2.1. Tematyka badania i metodologia – baza empiryczna 104
2.2. Narzędzia badawcze 104
3. Fenomen guanxi 104
4. Wschodnie versus zachodnie relacje biznesowe 107
5. Charakterystyka badania 110
6. Wyniki badania 112
7. Podsumowanie 113

Bibliografia 115
Spis rysunków 131
Spis tabel 132
Informacja o Autorach 133
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Recenzje

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Zobacz także

Kontakt

OSDW Azymut Sp. z o.o.
Gottlieba Daimlera 2
02-460 Warszawa
NIP: 525-21-05-994

(42) 680 44 00 pon.-pt. 8-16
azymut@selly.pl