Dodano produkt do koszyka

Biznes po chińsku

Biznes po chińsku

Kamil Biernat, Liwei Cai, Sofya Chashchina, Karol Czekałowski, Beata Frenkiel, Luan Jingxian, Maria Kądzielska, Marek Kądzielski, Stanisław Szufrajda

ocena:
głosów: - Napisz recenzję
Wydawca:
Format:

Pobierz fragment

Polacy nie są zaznajomieni z chińską kulturą, stylem życia czy sposobem bycia Chińczyków. Chiny kojarzą się nam głównie z fabrykami zachodnich marek oraz firmami typu Huaweii Xiaomi czy sklepami internetowymi Alibaba lub Aliexpress. Wiedza Chińczyków o Polakach jest równie uboga i stereotypowa. Biznesmenów obu państw cechuje wyidealizowane myślenie o tym, jak powinno wyglądać prowadzenie interesów w każdym z krajów. Jak mawiał Sun Tzu: „Kto zna wroga i zna siebie, nie będzie zagrożony choćby i w stu starciach. Kto nie zna wroga, ale zna siebie, czasem odniesie zwycięstwo, a innym razem zostanie pokonany. Kto nie zna ani wroga, ani siebie, nieuchronnie ponosi klęskę w każdej walce”. W tej samej kolejności należy poznać swoich partnerów, siebie, rynek, cele i środowisko biznesowe.



Chiny stanowią dla nas ogromną szansę gospodarczą, a kto zrozumie chiński umysł i możliwości płynące ze współpracy z Chińczykami uzyska szanse stworzenia czegoś o czym konkurencja może tylko marzyć. W Polsce są już firmy, które to dostrzegły i urosły z małych spółek do liderów w swojej branży właśnie dzięki ścisłej współpracy z podmiotami chińskimi. Dobrą lekcją dla polskich przedsiębiorców może być podejście firm niemieckich i południowokoreańskich, którym udało się osiągnąć świetne wyniki w Chinach dzięki temu, że po prostu nauczyły się one robić interesy z Chińczykami i dostosowały się do chińskiej kultury biznesowej.



Książka składa się z kilkunastu rozdziałów, z których każdy odwołuje się do praktycznej wiedzy i doświadczenia w biznesie z Chińczykami. Duży nacisk jej autorzy kładą na odczarowanie kultury biznesowej Chin i sposobu działania chińskich firm. Książka jest przeznaczona dla przedsiębiorców już działających na rynku chińskim lub rozważających wejście na ten rynek. Publikacja ma wymiar praktyczny i w prosty sposób opisuje zarówno mechanizmy prawne, jak i te pozaprawne.

Cena: 64.90 zł 49.00

Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 49.00 zł

ebook

Ilość:
Opis produktu
Tytuł
Biznes po chińsku
Autorzy
Kamil Biernat, Liwei Cai, Sofya Chashchina, Karol Czekałowski, Beata Frenkiel, Luan Jingxian, Maria Kądzielska, Marek Kądzielski, Stanisław Szufrajda
Wydawnictwo
MT Biznes
ISBN
978-83-8231-264-5
Rok wydania
2022
Liczba stron
236
Format
epub, mobi
Spis treści
Wstęp (Kamil Biernat)
Biznes z Chińczykami z perspektywy Polaka: dlaczego tyle podmiotów z Chin nie odnosi sukcesu w Polsce? (Kamil Biernat)
Wstęp
Czy powinniśmy pójść w ślady Węgier? Czy samodzielna współpraca Węgier z Chinami jest opłacalna?
Gdzie leży więc problem?
Wnioski
Polskie inwestycje w Chinach: sukces, przestrogi i analiza prawna z perspektywy chińskiej (Liwei Cai, Luan Jingxian)
Wstęp
Polski biznes w Chinach – historia i współczesność
Problemy polskich inwestycji w Chinach
Rozwiązania i środki zaradcze zgodne z przepisami ChRL
Rozwiązywanie sporów
Jak sprawdzić swojego kontrahenta? (Karol Czekałowski)
Co to jest weryfikacja?
Po co weryfikować?
Do czego prowadzi brak weryfikacji?
Weryfikacja podmiotu – czyli jak i gdzie?
Umowa, umowa i jeszcze raz umowa
Podsumowanie
Przygotowanie dobrej umowy z kontrahentami chińskimi
(Kamil Biernat)
Współpracując z podmiotami z Chin, zawsze zawieraj pisemną umowę
Co dokładnie zyskasz, zawierając pisemną umowę z kontrahentem chińskim?
Główne elementy umowy
Ochrona własności intelektualnej i konsekwencje jej braku (Beata Frenkiel)
Słowo wstępne
Jak to działa, czyli sądy, orzeczenia i społeczeństwo
Krótka historia praw własności intelektualnej w Chinach
Lokalizacja prawa
System ochrony znaku towarowego w Chinach
System praw autorskich w Chinach
Co robić w razie naruszeń praw własności intelektualnej w Chinach?
Zakończenie
Zostałem oszukany! Co mam zrobić? (Karol Czekałowski)
Wstęp
Struktura oszustwa
Co robić?
Czego nie robić?
Spory z kontrahentami chińskimi – aspekty praktyczne (Kamil Biernat)
Wstęp
Ale dlaczego w Chinach?
Polsko-chińskie relacje biznesowe na przykładzie polskiego przedsiębiorstwa Amica S.A. (Sofya Chashchina)
Wstęp
Polsko-chińskie relacje biznesowe
O spółce Amica S.A.
Biuro Chińskie
Nawiązywanie relacji biznesowych
Negocjacje biznesowe
Codzienna komunikacja
Kwestie kulturowe
Zakończenie
Jak rozmawiać z Chińczykami? (Marek Kądzielski)
Wprowadzenie
Kulturowa odmienność Chińczyków
Podsumowanie
Jak pracują Chińczycy? (Maria Kądzielska)
Wstęp
Charakterystyka chińskich zwyczajów biznesowych
Przygotowanie do spotkania biznesowego
Negocjacje
Wspólny czas wolny
Podsumowanie
Krótka historia bojkotów konsumenckich w Chinach
(Stanisław Szufrajda)
Wstęp
Ile kosztuje jeden tweet? Koszykówka i polityka
Między łososiem a Pokojową Nagrodą Nobla „Samotność pól bawełnianych” w reżyserii Komunistycznej Partii Chin
Jest o czym pisać. Szybki przegląd innych bojkotów
Zakończenie
Notki o autorach
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Recenzje

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Zobacz także

Kontakt

OSDW Azymut Sp. z o.o.
Gottlieba Daimlera 2
02-460 Warszawa
NIP: 525-21-05-994

(42) 680 44 00 pon.-pt. 8-16
azymut@selly.pl