Dodano produkt do koszyka

BEZPIECZEŃSTWO KONSUMENTÓW na rynku tradycyjnym i wirtualnym

BEZPIECZEŃSTWO KONSUMENTÓW na rynku tradycyjnym i wirtualnym

Redakcja Naukowa: Bogdan Mróz

ocena:
głosów: - Napisz recenzję
Format:
Bogdan Mróz

Współcześni konsumenci mają dostęp do bogatej oraz różnorodnej oferty dóbr i usług konsumpcyjnych na rynku zarówno tradycyjnym, jak i wirtualnym. Mnogość ofert różnych producentów i dystrybutorów usypia czujność konsumencką, sprawia, że rynek staje się mniej przejrzysty. Na nabywców dóbr i usług czyha wiele zagrożeń, a szeroko rozumiane bezpieczeństwo konsumentów urasta do rangi jednego z największych wyzwań, jakiemu muszą stawić czoła agendy rządowe, instytucje regulacyjne, organizacje pozarządowe, wreszcie sami zainteresowani.

Mając na uwadze znaczenie powyższej problematyki, grupa pracowników naukowych z wiodących ośrodków akademickich w Polsce przygotowała monografię poświęconą wybranym aspektom bezpieczeństwa konsumentów. Teksty zawierają refleksje teoretyczne i przemyślenia Autorów wynikające z uważnej obserwacji rzeczywistości rynkowej oraz wyniki własnych badań empirycznych, legitymizujących formułowane sądy i wnioski. Motywem przewodnim prowadzonych rozważań jest bezpieczeństwo konsumentów korzystających z nowych technologii oraz różnych dóbr i usług na rynkach tradycyjnym i wirtualnym.

Cena: 32.20 zł 24.00

Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 24.00 zł

ebook

Ilość:
Opis produktu
Tytuł
BEZPIECZEŃSTWO KONSUMENTÓW na rynku tradycyjnym i wirtualnym
Autor
Redakcja Naukowa: Bogdan Mróz
Język
polski
Wydawnictwo
Szkoła Główna Handlowa
ISBN
978-83-8030-354-6
Rok wydania
2020
Wydanie
1
Liczba stron
206
Format
pdf
Spis treści
Bogdan Mróz

Wstęp


Agnieszka Kurzemska

Rozdział 1. Ramy etyczne naukowych badań zachowań konsumenckich

Wprowadzenie

1.1. Etyka badań naukowych zachowań konsumenckich vs. etyka badań marketingowych

1.1.1. Rzetelność badacza

1.1.2. Lojalność wobec uczestników badań

1.1.3. Pożyteczność wyników badawczych

Zakończenie

Bibliografia



Henryk Mruk

Rozdział 2. Pułapki behawioralne a zdrowie

Wprowadzenie

2.1. Zdrowie jako wartość

2.2. Odpowiedzialność za zdrowie

2.3. Pułapki behawioralne i ich istota

2.3.1. Pułapki myślenia szybkiego i wolnego

2.3.2. Postrzeganie siebie a postrzeganie innych

2.3.3. Pułapka zakotwiczenia

2.3.4. Pułapka kosztów utopionych

2.3.5. Pułapka status quo

2.3.6. Sposoby ograniczania pułapek behawioralnych

Zakończenie

Bibliografia



Teresa Słaby

Rozdział 3. Usługi budownictwa mieszkaniowego dla seniorów

Wprowadzenie

3.1. Dane o usługach mieszkaniowych z polskich źródeł wtórnych

3.2. Charakterystyka respondentów

3.3. Popyt na mieszkania dla seniorów



Agnieszka Izabela Baruk

Rozdział 4. Ciemne i jasne strony prosumpcji - perspektywa nabywców finalnych

Wprowadzenie

4.1. Charakterystyka badań empirycznych

4.2. Wyniki badań

Zakończenie

Bibliografia



Bogdan Mróz

Rozdział 5. Prywatność i ekshibicjonizm w przestrzeni wirtualnej: implikacje dla bezpieczeństwa konsumentów

Wprowadzenie

5.1. Jak giganci high-tech zbierają i wykorzystują informacje o konsumentach - przykład Google i Facebooka

5.2. Prywatność i ekshibicjonizm w Internecie - zagrożenia i pułapki dla konsumentów

5.3. ?Jak zjeść ciastko i je mieć" - świadomość polskich konsumentów dotycząca znaczenia prywatności danych w Internecie

Zakończenie

Bibliografia



Elżbieta Baron, Barbara Borusiak

Rozdział 6. Czy Instagram wodzi nas na pokuszenie? Zakupy impulsywne w serwisie społecznościowym

Wprowadzenie

6.1. Zakupy impulsywne - istota, przyczyny i skutki

6.2. Instagram jako kanał sprzedaży

6.3. Zakupy impulsywne w Internecie

6.4. Metodyka badań

6.5. Wyniki badań

Zakończenie

Bibliografia



Robert Wolny

Rozdział 7. Świadomość istnienia niebezpieczeństw korzystania z e-usług wśród młodych konsumentów

Wprowadzenie

7.1. Zagrożenia korzystania z e-usług - zarys problemu

7.2. Wyniki badań



Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka

Rozdział 8. Paradoksy w relacjach konsumentów z technologią: jakościowa analiza obaw polskich konsumentów

Wprowadzenie

8.1. Konsumenci i technologia - obawy i paradoksy w relacjach konsumentów z technologią

8.2. Założenia badań

8.3. Rezultaty badań

Zakończenie

Bibliografia



Rafał Kasprzak

Rozdział 9. Bezpieczeństwo konsumenta na rynku gier wideo

Wprowadzenie

9.1. Przemysły kreatywne

9.2. Rozwój branży gier wideo w Polsce

9.3. Ryzyko konsumenta na rynku gier wideo

9.4. Ochrona konsumenta na rynku gier wideo

Zakończenie

Bibliografia





Beata Tarczydło

Rozdział 10. Bezpieczeństwo korzystania ze współdzielonych usług transportowych. Wybrane zagadnienia

Wprowadzenie

10.1. Podstawowe pojęcia i trendy dotyczące zachowań nabywców usług współdzielonych

10.2. Rozwiązania i systemy sprzyjające współdzieleniu usług na przykładzie MaaS

10.3. Przegląd wybranych badań zachowań konsumentów powiązanych z ideą współdzielenia

10.4. Studium przypadku

Zakończenie

Bibliografia



Robert Nowacki

Rozdział 11. Zaufanie konsumentów wobec reklamy internetowej w kontekście negatywnych ocen jej oddziaływania

Wprowadzenie

11.1. Zaufanie do reklamy w kontekście jej społecznej odpowiedzialności

11.2. Reklama internetowa jako kanał komunikacji z konsumentami

11.3. Metodyka badania

11.4. Wyniki badania



Ilona Dąbrowska

Rozdział 12. Personalizacja online

Wprowadzenie

12.1. Internet wczoraj a dziś

12.2. Personalizacja sieci

12.3. Personalizacja widziana z perspektywy internautów

12.4. Struktura wiekowa respondentów

12.5. Świadomość istnienia personalizacji w Internecie

12.6. Ocena personalizacji online

12.7. Ujawnianie danych i aktywności online

Zakończenie

Bibliografia



Magdalena Jaciow

Rozdział 13. Ryzyko fizyczne konsumenta w zakupach kosmetyków

Wprowadzenie

13.1. Tło teoretyczne badań

13.2. Założenia badawcze

13.3. Postrzeganie ryzyka w zakupach kosmetyków - wyniki badań

Zakończenie

Bibliografia



Agata Stolecka-Makowska

Rozdział 14. Sposoby ograniczania ryzyka fizycznego przez nabywców kosmetyków naturalnych i kosmetyków ekologicznych

Wprowadzenie

14.1. Kosmetyki naturalne i kosmetyki ekologiczne - podobieństwa i różnice

14.2. Wyznaczniki bezpiecznych kosmetyków

14.3. Sposoby ograniczania ryzyka przy zakupie kosmetyków

Zakończenie

Bibliografia



Piotr Cyrek

Rozdział 15. Poczucie bezpieczeństwa jako determinanta zakupów wybranych grup produktów drogą internetową - ujęcie dynamiczne

Wprowadzenie

15.1. Stymulanty i ograniczenia rozwoju e-handlu

15.2. Brak zaufania jako motyw pomijania zakupów przez Internet wśród mieszkańców województwa podkarpackiego

Zakończenie

Bibliografia

Abstracts
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Recenzje

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Zobacz także

Kontakt

OSDW Azymut Sp. z o.o.
Gottlieba Daimlera 2
02-460 Warszawa
NIP: 525-21-05-994

(42) 680 44 00 pon.-pt. 8-16
azymut@selly.pl