Bank Spółdzielczy. Świat bankowości spóldzielczej
Janusz Orłowski, Roman Szewczyk, Piotr Górski, Eug Gostomski
Ryszard Kapuściński pisał, że nie ogarnia świata. Dziś chyba wszyscy możemy powiedzieć, że nie ogarniamy koronawirusa. Nadal tak do końca nie wiemy, w jakim stopniu pandemia wpłynęła na gospodarkę, życie i organizację naszej pracy. Z czym jeszcze przyjdzie się nam zmierzyć?
Dziś niemal wszyscy pracujemy zdalnie, mamy pracę rotacyjną. Konferencje i kongresy, WZA odbywają się zdalnie. Czy to dobrze? Ze względów bezpieczeństwa na pewno tak. Ale jedno nie ulega wątpliwości – chyba wszystkim nam brakuje kontaktu face to face. Komunikujemy się poprzez technologię, a jednak chcielibyśmy komunikować się bezpośrednio. Dlaczego? Ponieważ rozmawiając bezpośrednio, widzimy mimikę rozmówcy, jego zainteresowanie, grymasy. Słowem, emocje. Komunikatory tego nie oddają, zwłaszcza, gdy nasz rozmówca wyłączy kamerkę.
Podobnie jest z klientami. Mimo pandemii chcą rozmawiać z panią z banku spółdzielczego, która opiekuje się nimi od początku współpracy. Ale młodsze pokolenie preferuje inną formę komunikacji i firmy, które chcą być obecne na rynku muszą się do tych oczekiwań dostosować. Dlatego się zmieniają, zmieniają się także banki spółdzielcze. Przyspieszyliśmy komunikacyjnie i biznesowo. Działa już aplikacja SGB Mobile, o której nawet mój młodszy syn powiedział: Tato, łaaał… Nasza aplikacja jest ultranowoczesna i wkrótce otrzyma nowe funkcjonalności Polecam więc artykuł, z którego zaczerpnąłem tytuł mojego felietonu. Rafał Łopka w tekście „Zrobiliśmy to! Uniwersalna platforma BS API w bankach spółdzielczych SGB” pisze nie tylko o rozwoju BS API, ale także o naszej nowej aplikacji mobilnej. SGB Mobile poświęcone są również dwa artykuły napisane dla naszego magazynu przez osoby, które brały bezpośredni udział w tworzeniu aplikacji. To „Krótka historia wyścigu z czasem” – pióra Marcina Mikłasza z firmy Heuthes i utrzymamy w podobnym tonie artykuł Piotra Miodka z Aillerona. Wspólnie przeszliśmy pierwszy etap, ale teraz czas na kolejne. Właśnie razem: dwa banki zrzeszające, izby gospodarcze i dostawcy IT podpisali List Intencyjny. Dzięki temu sektor bankowości spółdzielczej ma szansę na nowe przychody, ograniczenie kosztów i nawet poszerzenie udziału w rynku. Kibicuję BS API!
W naszym magazynie chciałbym zwrócić uwagę na wywiad z Pawłem Kowalskim, prezesem banku w Piotrkowie Trybunalskim. Prezes mówi o robieniu biznesu w trudnych czasach – czasach covida:
– Konieczne musi być zwiększanie przychodów pozaodsetkowych, mam tu na myśli opłaty i prowizje, a także dalsze zwiększanie aktywności w sprzedaży ubezpieczeń, jako alternatywnego źródła generowania przychodów, lokowanie wolnych środków w obligacje skarbowe oraz obligacje komunalne. Trzeba też szukać lepszych relacji z klientami, odpowiadać szybko i elastycznie na ich potrzeby finansowe. Inna rozmowa, choć również dotyczy prowadzenia biznesu w czasach pandemii: polecam wywiad z Dariuszem Mazurkiewiczem, prezesem Polskiego Standardu Płatności. Też mówi o trendach, zauważa, jak wielu rolników sprzedaje swoje usługi poprzez Internet: – Pandemia spowodowała gwałtowny rozwój sprzedaży przez Internet, z dostawą zakupów do domu. Coraz częściej widać też ciekawe inicjatywy na obszarach wiejskich. Drobni producenci, a nawet rolnicy zaczynają zakładać swoje sklepy internetowe. To stwarza szansę dotarcia do nowych klientów, spoza obszaru zamieszkania.
I nie ma w tym chyba nic dziwnego. Ostatnio byłem w wiosce Chude, niedaleko Wałcza, w Zachodniopomorskiem. Właścicielem dużego gospodarstwa jest tu Holender, a biznesu pilnuje młody rolnik, mieszkaniec wioski. Jak mi powiedział, większość plonów sprzedaje przez Internet. Mało tego – pracę swoich kombajnistów koordynuje za pomocą GPS.
Wszystko się zmienia… komunikacja również. I nie tylko na naszym rynku. Dziś, gdy klienci są zmęczeni reklamą, nowego znaczenia nabierają nowe formy kontaktów z nimi. Jak komunikują się banki spółdzielcze w Europie? Polecam artykuły o polityce komunikacyjnej bankowości spółdzielczej w Finlandii oraz we Włoszech. Ciekawe podejście do komunikacji na dwóch różnych krańcach Europy. W Finlandii bank spółdzielczy pełni wiele ważnych ról: jest pożyczkodawcą, edukatorem, kreatorem nowych trendów. A to wszystko okraszone wspólnym, zwięzłym, zrozumiałym komunikatem: – Całość komunikacji OP Financial Group podporządkowana jest konsumentowi. To holistyczny projekt, w centrum uwagi stawiający klientów, ich potrzeby, stresy, zmartwienia i radości. Chcesz żyć oszczędniej? Bank podpowie – jak. Szukasz nowego mieszkania? Bank udzieli porad – na co zwrócić uwagę przy zakupie używanych lokali. Chcesz żyć zdrowo? Bank doradzi.
Trzecią rozmowę, którą publikujemy, to rozmowa z profesor Małgorzatą Zaleską. Polecam wywiad „Nie przegapić koniecznych zmian”: – Tak jak już wspomniałam, od rozwoju technologii nie ma odwrotu. Zauważyć należy przy tym, że ten rozwój następuje w ramach tzw. front i backoffice’u. Dotychczas banki działające w Polsce dbały przede wszystkim o innowacyjność front office’u i dopiero obecna pandemia zdecydowanie przyspieszyła cyfryzację bankowego zaplecza.
I na koniec... Wszystko się zmienia. Nasz magazyn również. Pierwszy raz w historii oferujemy Państwu dwa nasze artykuły do… słuchania. Można słuchać, gdzie Państwo chcecie i kiedy chcecie. Czytelnik decyduje, czytelnik wybiera.
Dziś niemal wszyscy pracujemy zdalnie, mamy pracę rotacyjną. Konferencje i kongresy, WZA odbywają się zdalnie. Czy to dobrze? Ze względów bezpieczeństwa na pewno tak. Ale jedno nie ulega wątpliwości – chyba wszystkim nam brakuje kontaktu face to face. Komunikujemy się poprzez technologię, a jednak chcielibyśmy komunikować się bezpośrednio. Dlaczego? Ponieważ rozmawiając bezpośrednio, widzimy mimikę rozmówcy, jego zainteresowanie, grymasy. Słowem, emocje. Komunikatory tego nie oddają, zwłaszcza, gdy nasz rozmówca wyłączy kamerkę.
Podobnie jest z klientami. Mimo pandemii chcą rozmawiać z panią z banku spółdzielczego, która opiekuje się nimi od początku współpracy. Ale młodsze pokolenie preferuje inną formę komunikacji i firmy, które chcą być obecne na rynku muszą się do tych oczekiwań dostosować. Dlatego się zmieniają, zmieniają się także banki spółdzielcze. Przyspieszyliśmy komunikacyjnie i biznesowo. Działa już aplikacja SGB Mobile, o której nawet mój młodszy syn powiedział: Tato, łaaał… Nasza aplikacja jest ultranowoczesna i wkrótce otrzyma nowe funkcjonalności Polecam więc artykuł, z którego zaczerpnąłem tytuł mojego felietonu. Rafał Łopka w tekście „Zrobiliśmy to! Uniwersalna platforma BS API w bankach spółdzielczych SGB” pisze nie tylko o rozwoju BS API, ale także o naszej nowej aplikacji mobilnej. SGB Mobile poświęcone są również dwa artykuły napisane dla naszego magazynu przez osoby, które brały bezpośredni udział w tworzeniu aplikacji. To „Krótka historia wyścigu z czasem” – pióra Marcina Mikłasza z firmy Heuthes i utrzymamy w podobnym tonie artykuł Piotra Miodka z Aillerona. Wspólnie przeszliśmy pierwszy etap, ale teraz czas na kolejne. Właśnie razem: dwa banki zrzeszające, izby gospodarcze i dostawcy IT podpisali List Intencyjny. Dzięki temu sektor bankowości spółdzielczej ma szansę na nowe przychody, ograniczenie kosztów i nawet poszerzenie udziału w rynku. Kibicuję BS API!
W naszym magazynie chciałbym zwrócić uwagę na wywiad z Pawłem Kowalskim, prezesem banku w Piotrkowie Trybunalskim. Prezes mówi o robieniu biznesu w trudnych czasach – czasach covida:
– Konieczne musi być zwiększanie przychodów pozaodsetkowych, mam tu na myśli opłaty i prowizje, a także dalsze zwiększanie aktywności w sprzedaży ubezpieczeń, jako alternatywnego źródła generowania przychodów, lokowanie wolnych środków w obligacje skarbowe oraz obligacje komunalne. Trzeba też szukać lepszych relacji z klientami, odpowiadać szybko i elastycznie na ich potrzeby finansowe. Inna rozmowa, choć również dotyczy prowadzenia biznesu w czasach pandemii: polecam wywiad z Dariuszem Mazurkiewiczem, prezesem Polskiego Standardu Płatności. Też mówi o trendach, zauważa, jak wielu rolników sprzedaje swoje usługi poprzez Internet: – Pandemia spowodowała gwałtowny rozwój sprzedaży przez Internet, z dostawą zakupów do domu. Coraz częściej widać też ciekawe inicjatywy na obszarach wiejskich. Drobni producenci, a nawet rolnicy zaczynają zakładać swoje sklepy internetowe. To stwarza szansę dotarcia do nowych klientów, spoza obszaru zamieszkania.
I nie ma w tym chyba nic dziwnego. Ostatnio byłem w wiosce Chude, niedaleko Wałcza, w Zachodniopomorskiem. Właścicielem dużego gospodarstwa jest tu Holender, a biznesu pilnuje młody rolnik, mieszkaniec wioski. Jak mi powiedział, większość plonów sprzedaje przez Internet. Mało tego – pracę swoich kombajnistów koordynuje za pomocą GPS.
Wszystko się zmienia… komunikacja również. I nie tylko na naszym rynku. Dziś, gdy klienci są zmęczeni reklamą, nowego znaczenia nabierają nowe formy kontaktów z nimi. Jak komunikują się banki spółdzielcze w Europie? Polecam artykuły o polityce komunikacyjnej bankowości spółdzielczej w Finlandii oraz we Włoszech. Ciekawe podejście do komunikacji na dwóch różnych krańcach Europy. W Finlandii bank spółdzielczy pełni wiele ważnych ról: jest pożyczkodawcą, edukatorem, kreatorem nowych trendów. A to wszystko okraszone wspólnym, zwięzłym, zrozumiałym komunikatem: – Całość komunikacji OP Financial Group podporządkowana jest konsumentowi. To holistyczny projekt, w centrum uwagi stawiający klientów, ich potrzeby, stresy, zmartwienia i radości. Chcesz żyć oszczędniej? Bank podpowie – jak. Szukasz nowego mieszkania? Bank udzieli porad – na co zwrócić uwagę przy zakupie używanych lokali. Chcesz żyć zdrowo? Bank doradzi.
Trzecią rozmowę, którą publikujemy, to rozmowa z profesor Małgorzatą Zaleską. Polecam wywiad „Nie przegapić koniecznych zmian”: – Tak jak już wspomniałam, od rozwoju technologii nie ma odwrotu. Zauważyć należy przy tym, że ten rozwój następuje w ramach tzw. front i backoffice’u. Dotychczas banki działające w Polsce dbały przede wszystkim o innowacyjność front office’u i dopiero obecna pandemia zdecydowanie przyspieszyła cyfryzację bankowego zaplecza.
I na koniec... Wszystko się zmienia. Nasz magazyn również. Pierwszy raz w historii oferujemy Państwu dwa nasze artykuły do… słuchania. Można słuchać, gdzie Państwo chcecie i kiedy chcecie. Czytelnik decyduje, czytelnik wybiera.
eprasa
Opis produktu
- Tytuł
- Bank Spółdzielczy. Świat bankowości spóldzielczej
- Autor
- Janusz Orłowski, Roman Szewczyk, Piotr Górski, Eug Gostomski
- Wydawnictwo
- Bankowy Ośrodek Doradztwa i Edukacji
- Rok wydania
- 2020
- Wydanie
- 597
- Liczba stron
- 43
- Format
Cechy produktu
Dane ogólne
- Format pliku
- eprasa
Recenzje
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
Zapytaj o produkt