Dodano produkt do koszyka

Sztuka ma znaczenie

Sztuka ma znaczenie

ocena:
głosów: - Napisz recenzję
Format:

Pobierz fragment

Tom ofiarowujemy Panu Profesorowi Ryszardowi W. Kluszczyńskiemu jako Jego uczniowie i uczennice, współpracownicy i współpracownice, przyjaciele i przyjaciółki. Książka ta stanowi formę podziękowań za intelektualne stymulacje, motywacje do eksplorowania twórczych działań oraz nade wszystko za naukowe inspiracje, jakie Mu zawdzięczamy. Trudno bowiem znaleźć osobę badającą filmową awangardę, sztukę wideo, a szczególnie sztukę nowych mediów i kulturę cyfrową, która nie odnosiłaby się do zaproponowanych przez Profesora ujęć, konceptualnych schematów i teoretycznych konstruktów lub w inny sposób nie czerpała z Jego dorobku – bogatego i ważnego dla współczesnych dyskursów kulturoznawczych. Tematyczne zróżnicowanie publikacji dowodzi, iż analizy sztuki i kultury nowych mediów – jakkolwiek ustanawiają węzłowy i najbardziej doniosły obszar refleksji Profesora – nie wyczerpują Jego zainteresowań oraz poszukiwań badawczych.
Ze Wstępu
Sztuka ma znaczenie jest tomem o charakterze jubileuszowym, ale to przeznaczenie nie zdominowało konceptu całości publikacji, którą można określić jako bardzo interesującą, przekrojową lekturę na temat sztuki współczesnej. Niezwykle cenne jest to, iż książka stanowi wyraz nie tylko rozmaitych powinowactw intelektualnych z Profesorem Kluszczyńskim, lecz także ciekawy zapis aktualnego stanu polskich badań nad kulturą wizualną, audialną, literacką, audiowizualną, popularną. Znajdują się w niej bowiem teksty o różnej randze i różnorodnym charakterze, w których podejmowane są zagadnienia z rozmaitych kręgów szeroko pojętej sztuki. Autorzy dali wyraz swych zainteresowań, niejednokrotnie zbieżnych z pracami Profesora Kluszczyńskiego albo inspirowanych nimi, jak również zaprezentowali obecnie prowadzone przez siebie badania lub po prostu, w sposób niemal osobisty, spisali własne przemyślenia na tematy, które często nie znajdują swego miejsca w licznych publikacjach, a czasem czekają na odpowiedni moment, by ujrzeć światło dzienne.
Z recenzji dr hab. Barbary Kity, prof. UŚ

Cena: 24.95 zł 19.00

Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 19.00 zł

ebook

Ilość:
Opis produktu
Tytuł
Sztuka ma znaczenie
Język
polski
Wydawnictwo
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN
978-83-8142-586-5
Rok wydania
2020 Łódź
Wydanie
1
Liczba stron
478
Format
pdf
Spis treści
Wstęp 7

I. Obrazy na wolności 11

Alicja Helman, Kino według Dimitri Kirsanoffa 13
Kamil Jędrasiak, Zagadnienie rytmu w kinie awangardowym 31
Małgorzata Jakubowska, Kino Godarda, czyli dwie lub trzy rzeczy, które o nim wiem 43
Andrzej Pitrus, Iluzoryczne światło elektronicznego księżyca 57
Karol Jóźwiak, Ewangelia Pasoliniego – między filmem a sztuką interaktywną 63

II. Film 75

Tomasz Kłys, Zaskakujący pean Trzeciej Rzeszy na cześć Powstania Listopadowego: o filmie Karla Hartla Ku wolności 77
Konrad Klejsa, Pamięć lat nazizmu w zachodnioniemieckim kinie lat 1965–1982 – zarys problematyki 93
Magdalena Saryusz-Wolska, Nikt nie woła Kazimierza Kutza – cztery płaszczyzny historii i filmu 115
Kamila Żyto, Dyskretny urok burżuazji Luisa Buñuela – między dwoma paradygmatami sztuki 137
Natasza Korczarowska, Dwa powroty Martina Guerre. Kino w perspektywie mikrohistorii 155

III. Transformacje i transgresje 169

Piotr Sitarski, Oliwki komisarza Maigret 171
Ewa Ciszewska, Supermen czeskiej kultury – Jára Cimrman 185
Katarzyna Prajzner, Mściciele zmieniają świat: o przemianach kina pod wpływem rewolucji cyfrowej 201
Dagmara Rode, „You have a pussy, I have a dick.” Porno jako strategia (marketingowa) w przemyśle muzycznym – przypadek Pussy Rammsteina 215
Blanka Brzozowska, „Playable city” albo historia pewnej kąpielowej kaczki. „Terapeutyczna” twórczość Florentijna Hofmana 231

IV. Cyberkultura 245

Piotr Celiński, Od pikseli do interaktywnej performatywności. Dynamika cyfrowej wizualności i obrazów 247
Mirosław Filiciak, Między graczem a widzem. Niestabilne historie gier cyfrowych 259
Maria B. Garda, Paweł Grabarczyk, Technologiczna wzniosłość demosceny 269
Andrzej Radomski, Badanie świata obrazów (na przykładzie Gwiezdnych wojen) 281
Jan Stasieńko, Ruch i posthumanizm – systemy motion capture w perspektywie historycznej 291

V. Sztuka interaktywna 305

Izabela Franckiewicz-Olczak, Między egalitaryzmem sztuki a elitaryzmem muzeum 307
Antoni Porczak, Interaktywność użytkownicza 319
Sidey Myoo, Wartości metafizyczne w sztuce elektronicznej 329
Agnieszka Przybyszewska, Strach przed czytaniem. Koncepcja lektury jako przejażdżki w kontekście wybranych prac José Aburto Zolezziego 341
Monika Górska-Olesińska, Trajektorie języka w bio-techno-logicznym świecie. „Ożywianie” 361
Anna Nacher, Sztuka dźwięku – choreografia odmiennych stanów materialności 383
Maciej Ożóg, Nadzór technologiczny i technologie nadzoru w twórczości Rafaela Lozano-Hemmera 395
Ewa Wójtowicz, Rok 2000 jest tylko 16 lat stąd. Sztuka elektronicznej autostrady 417
Paweł Sołodki, Narodziny, życie i śmierć dokumentu interaktywnego 429
Marcin Składanek, Konwencjonalne algorytmy sztuki generatywnej 445
Piotr Zawojski, Nowe media i sztuka nowych mediów w epoce postcyfrowej 461
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Recenzje

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Zobacz także

Kontakt

OSDW Azymut Sp. z o.o.
Gottlieba Daimlera 2
02-460 Warszawa
NIP: 525-21-05-994

(42) 680 44 00 pon.-pt. 8-16
azymut@selly.pl