„Logopedia Silesiana” 2017. T. 6
Wydawca:
Format:
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania.
(fragment Wstępu)
(fragment Wstępu)
eprasa
Opis produktu
- Tytuł
- „Logopedia Silesiana” 2017. T. 6
- Języki
- angielski, polski, rosyjski
- Wydawnictwo
- Uniwersytet Śląski
- Rok wydania
- 2017 Katowice
- Wydanie
- 1
- Liczba stron
- 328
- Format
- Spis treści
- Spis treści Wprowadzenie (Olga Przybyla) / 9 Część pierwsza Prace naukowo-badawcze KateŘiná Vitásková Evaluation of Motor and Oral-motor Imitation in the Context of Pragmatic Communication Assessment in Children with Autism Spectrum Disorder, Mild Intellectual Disability, Specific Language Impairment and Typical Population / 15 Jolanta Panasiuk Dysocjacja czy neurodegeneracja. Problemy diagnozy, leczenia i terapii / 27 Barbara Kamińska, Katarzyna Kaczorowska-Bray Przyczyny i konsekwencje zmian w narządzie żucia u osób starszych / 46 Wojciech Lipski Wieloznaczność rozumienia terminu „konotacja” i jego aplikatywność w badaniach nad zaburzeniami mowy / 57 Ewa Hrycyna Rozwijanie słownictwa u dzieci w wieku przedszkolnym z zaburzeniami ekspresji werbalnej. Problemy teoretyczne / 73 Marta Wysocka, Luiza Mackiewicz Odbiór emocji wyrażonych w prozodii u dzieci z uszkodzonym narządem słuchu / 89 Anna Czyż Wsparcie osób niesłyszących w rozumieniu treści przekazu za pomocą SignWritingu / 104 Kamila Dębińska-Gustaw Badanie alalii prolongaty – propozycja metodologiczna / 115 Magdalena Bury-Kamińska, Anna Gajda Dwutorowe programowanie terapii logopedycznej z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) / 139 Część druga Studia z praktyki logopedycznej Urszula Ciszewska-Psujek Sprawność narracyjna w chorobie alkoholowej / 159 Monika Kowalska Diagnoza sprawności komunikacyjnej dorosłej osoby z niepełnosprawnością sprzężoną. Studium przypadku / 189 Anna Żywot „Imituję, więc jestem” – kilka uwag do kluczowego procesu w nabywaniu języka w świetle metody wideomodelowania Gemiini jako narzędzia wspomagającego rozwój mowy / 202 Magdalena Kwaterkiewicz Wpływ ćwiczeń muzycznych i muzyczno-ruchowych na rozwój kompetencji prozodycznych dzieci pięcio- i sześcioletnich / 211 Aneta Syta Dyslalia ankyloglosyjna – wpływ na wymowę sześciolatków / 223 Dorota Kamińska Teoria ograniczeń (Theory of Constraints – TOC) w kontekście wspierania procesu terapii osób jąkających się / 234 Aneta Syta Głos w pracy pedagoga. Znaczenie, problemy i profilaktyka oraz propozycja ćwiczeń logopedycznych / 269 Część trzecia Pomoce, recenzje Joanna Błażejewska-Ziora Narzędzie diagnostyczne do wykorzystania we wczesnej interwencji neurologopedycznej – kwestionariusz do oceny funkcjonowania małego dziecka do 12. Miesiąca życia na podstawie wywiadu z rodzicami / 283 Agnieszka Okrasińska Recenzja: Zbigniew Tarkowski: A New Approach to Stuttering Diagnosis and Therapy. New York, Nova Sciences Publishers 2017, 207 stron / 304 Dorota Wiewióra Recenzja: Patologia mowy. Red. nauk. Zbigniew Tarkowski. Harmonia Universalis, Gdańsk 2017, 477 stron / 308 Noty o autorach / 313 Streszczenia / 159
Cechy produktu
Dane ogólne
- Format pliku
- eprasa
Recenzje
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
Zapytaj o produkt