Dodano produkt do koszyka

Kwartalnik Pedagogiczny 2021/2 (260)

Kwartalnik Pedagogiczny 2021/2 (260)

ocena:
głosów: - Napisz recenzję
Na numer składają się artykuły napisane przez naukowców z Polski i z zagranicy. Szczególną uwagę poświęcono przekształceniom w sferze edukacji i roli nauczyciela na przestrzeni minionego 30-lecia, kompetencjom moralnym nauczycieli, analizie opinii o pracy pedagogów w czasie edukacji zdalnej, które ukazały się w polskich tygodnikach, oraz refleksji nad świadomością ciała i jej znaczeniu dla wspierania dobrostanu i odporności nauczycieli, co ma szczególne znaczenie w czasie pandemii COVID-19.

Autorzy prac zastanawiają się także nad tym, jak postawy wobec ojcostwa i praktyk rodzicielskich zmieniają się w porównaniu do zmian stosunku społeczeństwa polskiego do przemocy domowej i stereotypów płci oraz jaki jest potencjał eksplanacyjny pojęcia transkulturacja w edukacji międzykulturowej i jakie są potrzebne nowe strategie edukacyjne oraz towarzyszące im podstawy teoretyczne. Numer zamyka niezwykle ciekawy artykuł poświęcony problematyce kryzysu penitencjarnego rodzin, w szczególności szeroko rozumianym relacjom rodzicielskim w doświadczeniu uwięzienia. W kluczowej części artykułu zostały przedstawione wnioski na temat roli i pozycji badacza w pozyskiwaniu narracji autobiograficznych oraz ukazane dylematy, jakie można napotkać w czasie prowadzenia badań biograficznych z udziałem środowisk trudnodostępnych, nierzadko marginalizowanych i naznaczonych przestępczością.

*********

Prof. dr hab. Joanna Madalińska-Michalak – pedagog, kierownik Katedry Dydaktyki i Pedeutologii na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego, profesor honorowy Uniwersytetu w Aarhus. Przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego (PTP 2014-2020), wiceprzewodnicząca World Education Reasearch Association (WERA), członkini Rady Naukowo-Zarządczej European Educational Research Association (EERA), przewodnicząca Sieci Naukowej Teacher Education Policy in Europe Network (TEPE Network 2016-2020). Redaktor serii naukowej "Key Issues in Teacher Education: Research, Policy and Practice" (Brill), redaktor naczelna „Kwartalnika Pedagogicznego” (WUW).
Od ponad 25 lat naukowo zajmuje się takimi subdyscyplinami pedagogiki jak: pedeutologią, pedagogiką porównawczą, pedagogiką szkoły oraz zarządzaniem i przywództwem edukacyjnym. Promotor rozpraw doktorskich z zakresu edukacji, kompetencji, rozwoju i pracy nauczyciela oraz przywództwa edukacyjnego i kultury szkoły. Uczestniczy w kształceniu i doskonaleniu nauczycieli oraz w doskonaleniu dyrektorów szkół z zakresu przywództwa edukacyjnego.
Autorka ponad 180 publikacji naukowych. Najważniejsze publikacje książkowe: Pedeutologia. Prawno-etyczne podstawy zawodu nauczyciela (WUW 2021), Pedagogika i edukacja wobec kryzysu zaufania, wspólnotowości i autonomii (WUW 2020), Teacher Leadership (2018), O nową jakość edukacji nauczycieli (WUW 2017), Etyka w systemie edukacji w Polsce (współaut. A.J. Jeżowski, S. Więsław, 2017), Dyrektor szkoły liderem – inspiracje i perspektywy (2015), Przywództwo edukacyjne – współczesne wyzwania (współred. nauk. S.M. Kwiatkowski, 2014), Skuteczne przywództwo na obszarach zaniedbanych społecznie. Studium porównawcze (2012), Etyka i profesjonalizm w zawodzie nauczyciela (2010), Uwarunkowania sukcesów zawodowych nauczycieli. Studium przypadków (2007) oraz Poczucie odpowiedzialności zawodowej nauczycieli. Studium teoretyczno-empiryczne (2003).
Opis produktu
Tytuł
Kwartalnik Pedagogiczny 2021/2 (260)
Wydawnictwo
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Seria
KWARTALNIK PEDAGOGICZNY
Rok wydania
2021 Warszawa
Wydanie
1
Liczba stron
168
Format
pdf
Spis treści
Wprowadzenie 7 ARTYKUŁY Wanda Dróżka – Biograficzno-pokoleniowe rysy w narracjach nauczycieli na tle przemian w minionym trzydziestoleciu 16 Dariusz Zając – Kompetencje moralne nauczycieli – prolegomena 39 Justyna Dobrołowicz – Nauczyciel w czasie edukacji zdalnej w polskich tygodnikach opinii. Analiza dyskursu 59 Gisselle Tur Porres, Washington Ires Correa – Re-thinking teachers’ body awareness to support well-being and resilience practices during COVID-19 75 Jadwiga Romanowska – Explanatory potential of the concepts of transculturation/transculturality in intercultural education 92 Maddalena Cannito, Anna Odrowąż-Coates – Fatherhood and the nexus of gendered attitudes towards domestic violence amongst future teachers in Poland 104 Angelika Cieślikowska-Ryczko – Badania biograficzne rodzin więźniów. Refleksja metodologiczna 135 Noty o Autorach 163 ********* Editorial 7 ARTICLES Wanda Dróżka – Biographical and generational features in teachers’ narratives against the background of changes in the past thirty years 16 Dariusz Zając – Teachers’ moral competences – prolegomena 39 Justyna Dobrołowicz – Teachers during remote education in Polish weekly opinion magazines. Discourse analysis 59 Gisselle Tur Porres, Washington Ires Correa – Re-thinking teachers’ body awareness to support well-being and resilience practices during COVID-19 75 Jadwiga Romanowska – Explanatory potential of the concepts of transculturation/transculturality in intercultural education 92 Maddalena Cannito, Anna Odrowąż-Coates – Fatherhood and the nexus of gendered attitudes towards domestic violence amongst future teachers in Poland 104 Angelika Cieślikowska-Ryczko – Biographical studies of prisoners’ families. Methodological notes 135 Contributors to this issue 163
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • eprasa
  •  
Recenzje

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Zobacz także

Kontakt

OSDW Azymut Sp. z o.o.
Gottlieba Daimlera 2
02-460 Warszawa
NIP: 525-21-05-994

(42) 680 44 00 pon.-pt. 8-16
azymut@selly.pl