Dodano produkt do koszyka

Jak dzieci uczą się mówić

Jak dzieci uczą się mówić

Katarzyna Bieńkowska

ocena:
głosów: - Napisz recenzję
Wydawca:
Format:

Pobierz fragment

"Rodzice bardzo często niepokoją się o stan mowy dziecka. Ich niepokój budzi fakt, iż ich normalnie fizycznie rozwijające się dziecko mówi mało, nie chce rozmawiać z rodzicami, rówieśnikami, ma mały zasób słów albo nie mówi jeszcze wcale. Wszelkie nieprawidłowości w rozwoju psychoruchowym dziecka mogą prowadzić do zaburzeń mowy. I odwrotnie: zaburzenia mowy mogą mieć wpływ na uszkodzenia innych funkcji. W poradniku wyjaśniono, jak odróżnić opóźnienie rozwoju mowy wynikające z indywidualnego tempa rozwoju dziecka od opóźnienia, które jest patologią i sygnałem, że dziecko nie rozwija się prawidłowo, kiedy należy się zgłosić do logopedy oraz jak stymulować mowę dziecka.
Poradnik zawiera propozycje zabaw rozwijających (na poszczególnych etapach rozwoju) język dziecka. Książka pokazuje, w jaki sposób należy rozmawiać, słuchać, motywować do mówienia i myślenia, które jest nieodłącznie związane z językiem."

Cena: 39.00 zł 29.00

Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 29.00 zł

ebook

Ilość:
Opis produktu
Tytuł
Jak dzieci uczą się mówić
Autor
Katarzyna Bieńkowska
Język
polski
Wydawnictwo
PZWL
ISBN
978-83-200-6174-1
Rok wydania
2012 Warszawa
Wydanie
1
Liczba stron
112
Format
mobi
Spis treści
Wstęp 11
1. Rozwój języka dziecka i zabawy stymulujące w poszczególnych etapach życia 15
Wiek: 3.-9. miesiąc życia płodowego 15
Rozwój mowy: etap przygotowawczy 15
Wiek: 0-6 miesięcy życia 17
Rozwój mowy: okres melodii 17
Wiek: 7.-12. miesiąc życia 22
Rozwój mowy: okres melodii 22
Wiek: 13.-24. miesiąc życia 27
Rozwój mowy: okres wyrazu 27
Wiek: 3. rok życia 35
Rozwój mowy: okres zdania 35
Wiek: 4. rok życia 41
Rozwój mowy: okres swoistej mowy dziecięcej 41
Wiek: 5. rok życia 48
Rozwój mowy: okres opowiadania, fantazjowania i złożonych dialogów 48
Wiek: okres szkolny 55
Rozwój mowy: budowanie coraz dłuższych wypowiedzi złożonych 55
Podsumowanie - rozwój mowy czynnej 59
2. Zaburzenia rozwoju mowy spowodowane różnymi czynnikami 61
Najczęstsze rodzaje zaburzeń 62
Jak mózg uczy się języka? 64
Co można zrobić, aby pomóc mózgowi uczyć się języka? 67
Co oddychanie ma wspólnego z mówieniem? 67
Co wpływa na tempo uczenia się języka? 72
Kiedy mówimy o opóźnionym rozwoju mowy? 73
3. Trudna sztuka słuchania, czyli kilka słów o słuchu fonemowym i pamięci językowej 77
4. Fakty i mity, czyli najczęstsze pytania rodziców 81
Kiedy trzeba udać się do logopedy? 81
Czego można spodziewać się u logopedy? 82
Gdzie należy udać się do logopedy? 84
Na czym polega masaż logopedyczny? 85
Zasady masowania 85
Pozycja do masażu 86
Dlaczego niektóre dzieci mówią „po chińsku"? 86
Czy dawać dziecku do żucia skórkę od chleba? 87
Dlaczego gesty i mimika mają znaczenie? 90
Dlaczego rytm ma znaczenie? 92
Czy język rozwija się według określonych reguł? 94
Śpiewać czy mówić? 96
Czytać czy opowiadać? 99
O czym i w jaki sposób opowiadać? 100
Jak zachęcić dziecko do opowiadania? 101
Co, kiedy i jak czytać? 102
Czy zabawki pomagają mówić? 103
Jak wzmocnić mięśnie potrzebne do mówienia? 104
Czy można milczka zachęcić do mówienia? 105
Kiedy, co i komu powiedzieć? 106
Czy chłopcy mówią później? 106
5. Niedaleko pada jabłko od jabłoni 109
Językowy kodeks rodzica 109
Gaduła i milczek, czyli kilka słów o wrodzonym temperamencie 110
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Recenzje

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Zobacz także

Kontakt

OSDW Azymut Sp. z o.o.
Gottlieba Daimlera 2
02-460 Warszawa
NIP: 525-21-05-994

(42) 680 44 00 pon.-pt. 8-16
azymut@selly.pl