Dodano produkt do koszyka

Infografika w prasie i Internecie

Infografika w prasie i Internecie

Przemysław Szews

ocena:
głosów: - Napisz recenzję
Format:

Pobierz fragment

Publikacja dotyczy komunikacji wizualnej w mediach na przykładzie infografiki w prasie i Internecie. Na podstawie przykładów zaczerpniętych z miesięcznika „PRESS”, dwóch gazet codziennych – „Faktu” i „Gazety Wyborczej” – oraz z wybranych realizacji internetowych (dwóch czołowych portali internetowych i serwisu specjalizującego się w dziennikarstwie danych) autor zwraca uwagę m.in. na: ruchomość infografik, ewentualne przejawy manipulacji, błędy i odchylenia konstrukcyjne, efektywność przekazu, rodzaj grafiki, użyte środki wyrazu, wiarygodność, elementy budowy, a także powiązania między blokami i informacjami. Ocenia również spójność, wypełnianie podstawowych celów infografiki oraz zaspokajanie potrzeb informacyjnych odbiorcy z uwzględnieniem jego kompetencji wizualnych.
*
Książka może służyć jako podręcznik dla studentów dziennikarstwa i samych dziennikarzy zajmujących się przekazem wizualnym i tworzeniem infografik. [...] Analizy przykładów dobrych i nietrafionych infografik są jednym z bardziej znaczących atutów publikacji. [...] Monografia jest bogato ilustrowana przykładami infografik, przez co stanowi bardzo dobry materiał poglądowy, m.in. dla studentów i wykładowców dziennikarstwa oraz dziennikarzy chcących wzbogacić swój warsztat.
Z recenzji prof. dr. hab. Andrzeja Adamskiego

Cena: 19.95 zł 15.00

Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 15.00 zł

ebook

Ilość:
Opis produktu
Tytuł
Infografika w prasie i Internecie
Autor
Przemysław Szews
Język
polski
Wydawnictwo
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN
978-83-8142-738-8
Rok wydania
2020 Łódź
Wydanie
1
Liczba stron
198
Format
pdf
Spis treści
Wstęp 7

ROZDZIAŁ 1. Komunikacja wizualna w mediach. Role obrazu i tekstu w komunikatach i informacji 13
1.1. Pojęcie komunikacji wizualnej 13
1.2. Komunikacja wizualna jako część kultury wizualnej 18
1.3. Rola i funkcje obrazu w komunikacji wizualnej 20
1.4. Interaktywność jako kolejny etap projektowania mediów 25
1.5. Tekst i obraz w mediach 28
1.6. Tekst jako obraz – funkcja wizualna tekstu 30

ROZDZIAŁ 2. Infografika jako sposób wizualizowania informacji i danych w prasie oraz w Internecie 33
2.1. Pojęcie infografii 34
2.2. Geneza infografiki 35
2.3. Wizualizowanie informacji w dziennikarstwie 40
2.4. Infografika jako forma wizualizacji przekazu – historia 41
2.5. Infografika współcześnie 46
2.6. Infografika jako gatunek angażujący 49
2.7. Rodzaje i odmiany infografiki 57
2.8. Infografika internetowa i gatunki interaktywne 63
2.9. Infografika dynamiczna 65
2.10. Infografika dynamiczna a hipertekst 68
2.11. Infografika dynamiczna jako gatunek angażujący 71
2.12. Infografika jako informacyjny gatunek dziennikarski 72
2.13. Infografika a kompetencje odbiorcy 77
2.14. Budowa infografiki 78
2.15. Podstawowe elementy udanej infografiki 82

ROZDZIAŁ 3. Wizualizacja informacji w prasie i Internecie 87
3.1. Wykresy w prasie 90
3.1.1. Wykresy kolumnowe i słupkowe 90
3.1.2. Wykresy kołowe 95
3.1.3. Wykresy liniowe 100
3.2. Infografiki w prasie 106
3.2.1. Infografiki oparte na mapach 106
3.2.2. Infografiki wieloelementowe 115
3.2.3. Infografiki o charakterze poradnikowym 120
3.3. Infografiki w Internecie 124
3.3.1. BIQdata.pl 124
3.3.1.1. O serwisie BIQdata.pl 124
3.3.1.2. BIQdata.pl – analiza wybranych materiałów 128
3.3.2. Onet.pl – Analiza 148
3.3.2.1. O portalu Onet.pl 148
3.3.2.2. Onet.pl – analiza wybranych materiałów 149
3.3.3. Wirtualna Polska 162
3.3.3.1. O portalu Wirtualna Polska 162
3.3.3.2. Wirtualna Polska – analiza wybranych materiałów 164

Zakończenie 175
Bibliografia 181
Spis rysunków i tabel 195
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Recenzje

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Zobacz także

Kontakt

OSDW Azymut Sp. z o.o.
Gottlieba Daimlera 2
02-460 Warszawa
NIP: 525-21-05-994

(42) 680 44 00 pon.-pt. 8-16
azymut@selly.pl