Dodano produkt do koszyka

Historie eksperymentalne Szkice o gatunkach radia artystycznego

Historie eksperymentalne Szkice o gatunkach radia artystycznego

Natalia Kowalska-Elkader

ocena:
głosów: - Napisz recenzję
Format:

Pobierz fragment

Eksperymentalne artystyczne audycje radiowe stanowią punkt wyjścia do rozważań zawartych w prezentowanych szkicach. Za najbardziej interesującą postrzegam formę dzieł artystycznych, w których autorzy zdecydowali się odejść od tego, co dla radia artystycznego klasyczne i standardowe. Wprowadzanie różnych poziomów narracji, alinearna fabuła oraz gra z konwencją gatunków stały się podstawą do wyselekcjonowania i opisu audycji, które w mojej ocenie mogą być postrzegane jako eksperymentalne. Choć przywołuję również audycje fikcyjne, to szczególnie ciekawe są dla mnie audycje artystyczno-dokumentalne, features, słuchowiska oparte na faktach czy eksperymenty radiowe nawiązujące do wydarzeń rzeczywistych.
Ze Wstępu
O eksperymentach w dziedzinie literatury, plastyki, teatru, filmu czy muzyki słyszeli wszyscy, ale eksperymentalna sztuka radiowa dopiero czeka na wydobycie z cienia. Historie eksperymentalne to ważny krok w tym kierunku. Autorka bardzo zręcznie wiąże dokonania eksperymentalne z akceptacją estetyki brzydoty i podejmuje nadzwyczaj ciekawą próbę zdefiniowania pojęcia brzydoty w sztuce radiowej. Ogromnie pożyteczny wydał mi się również fragment poświęcony Eugeniuszowi Rudnikowi – twórcy chyba wciąż niezupełnie docenianemu i zbyt słabo znanemu.
Z recenzji prof. dr. hab. Jana Tomkowskiego
Opis produktu
Tytuł
Historie eksperymentalne
Podtytuł
Szkice o gatunkach radia artystycznego
Autor
Natalia Kowalska-Elkader
Język
polski
Wydawnictwo
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN
978-83-8142-961-0
Rok wydania
2020 Łódź
Wydanie
1
Liczba stron
110
Format
pdf
Spis treści
Wstęp 9

Rozdział I. Gatunki, formy, odmiany – genologiczne rozważania nad sound artem, eksperymentem i eksperymentalnymi odmianami feature i słuchowiska 15
1.1. Sound art – dźwięk jako medium artystyczne 16
1.2. Feature eksperymentalny 20
1.3. Eksperyment radiowy w ujęciu genologicznym 26
1.4. Słuchowisko eksperymentalne 33
1.4.1. Studio Teatralnych Form Eksperymentalnych im Eugeniusza Rudnika 45
1.5. Wyznaczniki gatunkowe eksperymentalnego feature, eksperymentu radiowego i słuchowiska eksperymentalnego 52

Rozdział II. Ars acustica i radiowe ballady dokumentalne. Eksperymenty radiowe Eugeniusza Rudnika 57

Rozdział III. Środki wyrazu w radiowej sztuce eksperymentalnej i ich estetyka 65

Rozdział IV. Narracje radiowe 71
4.1. Rola perspektywiczna i fokalizacja 73
4.2. Rola narracyjna 77
4.3. Dodatkowe role 80
4.4. Narracyjny punkt widzenia w audycjach artystyczno-dokumentalnych 81
4.5. Mise en abyme: narracyjne efekty lustrzane 84

Rozdział V. Pomiędzy gatunkami. Eksperymentalne projekty dźwiękowe 89
5.1. Antye Greie (AGF) Dissidentova 90
5.2. Gregory Whitehead Pressures Of The Unspeakable 96
5.3. William S Burroughs Dead City Radio 100

Zakończenie 103

Bibliografia (wybór) 105

Indeks autorów oraz ich audycji w kolejności alfabetycznej 109
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Recenzje

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Zobacz także

Kontakt

OSDW Azymut Sp. z o.o.
Gottlieba Daimlera 2
02-460 Warszawa
NIP: 525-21-05-994

(42) 680 44 00 pon.-pt. 8-16
azymut@selly.pl