Dodano produkt do koszyka

Ekonomia sportu. Zagadnienia metodologiczne

Ekonomia sportu. Zagadnienia metodologiczne

Artur Grabowski

ocena:
głosów: - Napisz recenzję
Format:

Pobierz fragment

W książce Autor przedstawia genezę i rozwój ekonomii sportu (jako subdziedziny ekonomii), ujmuje zagadnienie statystycznie (na licznych przykładach z rynku sportowego), ekonomiczno-społecznie, wskazuje wymiar gospodarczy oraz metodologię tworzenia sportowego PKB. Prowadzi rozważania na temat znaczenia ryzyka w działalności sportowej.
Dzięki publikacji poznamy sytuację ekonomiczną profesjonalnych klubów piłkarskich zrzeszo-nych w Ekstraklasie oraz główne problemy i zagadnienia wpływające na sytuację w polskiej piłce nożnej. Dowiemy się o źródłach finansowania działalności klubów piłkarskich z Niemiec, kwestiach sponsoringu sportu w odniesieniu do współpracy klubów z partnerami biznesowymi na terenie Nie-miec. Autor przytacza także liczne przykłady konkretnych inicjatyw i projektów dotyczących edu-kacji, kultury i ochrony środowiska naturalnego.
W publikacji uwzględniono dostępne dane, opracowania i raporty, które pozwoliły na przedsta-wienie obrazu ekonomicznego sportu profesjonalnego. Zebrany materiał jest efektem wieloletniej pracy naukowo-badawczej w obszarze nauk społecznych.

Cena: 59.00 zł 44.00

Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 44.00 zł

ebook

Ilość:
Opis produktu
Tytuł
Ekonomia sportu. Zagadnienia metodologiczne
Autor
Artur Grabowski
Język
polski
Wydawnictwo
Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN
978-83-01-20978-0
Rok wydania
2019 Warszawa
Wydanie
1
Liczba stron
208
Format
mobi, epub
Spis treści
Wykaz skrótów 7 Spis rysunków 9 Spis tabel 11 Wprowadzenie 13 1. Ekonomia sportu – geneza i rozwój 17 1.1. Zimowe Igrzyska Olimpijskie – mega-event ekonomiczny 30 1.2. Profesjonalne kolarstwo szosowe – zarys problematyki 39 1.3. Liga żużlowa w Polsce 42 2. Ekonomia sportu w ujęciu statystycznym 43 2.1. Ligi piłkarskie – model w teorii i praktyce 47 2.2. Rywalizacja ligowa – analiza statystyczna 51 2.3. Optymalna równowaga konkurencyjna w lidze sportowej 58 2.4. Dyskryminacja cenowa w praktyce działalności klubów piłkarskich 60 2.5. Czynniki wpływające na frekwencję stadionową 64 3. Rachunek satelitarny sportu: definicja wileńska sportu i znaczenie ekonomiczno-społeczne sportu w Unii Europejskiej 69 3.1. Sport w Unii Europejskiej – ujęcie ilościowe 71 3.2. Metodologia tworzenia rachunku satelitarnego sportu 77 3.3. Rachunek satelitarny sportu w Polsce – wyniki 79 4. Ryzyko w działalności sportowej 83 4.1. Ryzyko w działalności europejskich przedsiębiorstw piłkarskich 85 5. Sektor polskich profesjonalnych klubów piłkarskich 103 5.1. Rywalizacja ligowa na przykładzie polskiej Ekstraklasy piłkarskiej 104 5.2. Sytuacja finansowa klubów piłkarskiej Ekstraklasy 110 5.3. Rynek piłkarski w Polsce – wybrane problemy 117 6. Przemiany w funkcjonowaniu niemieckich klubów piłkarskich w latach 1998–2018 123 6.1. Przeobrażenia w niemieckiej profesjonalnej piłce nożnej 124 6.2. Budowa i finansowanie Allianz Arena w Monachium 128 6.3. Stadiony klubów piłkarskiej 1. Bundesligi 131 6.4. Borussia Dortmund – działalność ekonomiczna 135 7. Finansowanie działalności klubów sportowych na przykładzie 1. Bundesligi 145 7.1. Sytuacja ekonomiczna klubów piłkarskich 149 7.2. Źródła finansowania klubów piłkarskich 157 8. Sponsoring w sporcie a działalność klubów piłkarskich z niemieckiej 1. Bundesligi 161 9. Zrównoważony rozwój a działalność klubów sportowych 171 9.1. Działalność VfL Wolfsburg 176 9.2. Działalność Hamburger SV 178 9.3. Działania pozostałych klubów piłkarskich 179 Zakończenie 185 Bibliografia 187
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Recenzje

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Zobacz także

Kontakt

OSDW Azymut Sp. z o.o.
Gottlieba Daimlera 2
02-460 Warszawa
NIP: 525-21-05-994

(42) 680 44 00 pon.-pt. 8-16
azymut@selly.pl