Dodano produkt do koszyka

Dyskurs telewizyjny w świetle lingwistyki mediów

Dyskurs telewizyjny w świetle lingwistyki mediów

Iwona Loewe

ocena:
głosów: - Napisz recenzję
Format:
Autorka przyjmuje, że dyskurs telewizyjny należy do kultury, więc jest znakowy, transmisyjny, przechowujący zwyczaje wspólnoty dyskursywnej. W książce zreferowano stan badań nad telewizją w polskich badaniach filologicznych, a następnie nad dyskursem telewizyjnym. Autorka przedstawia w niej własną propozycję parametryzacji dyskursu telewizyjnego i zarysowania jego obszaru badawczego. Część książki stanowią rozważania wokół tekstu multimodalnego. Przedstawiono wyniki badań nad mediotekstem, polilogiem, logowizualnością, aktorami dyskursu: nadawcą i widownią. W książce znajduje się także refleksja nad znaczeniem koloru w wyznaczonych pasmach telewizyjnego dyskursu.

Cena: 31.50 zł 24.00

Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 24.00 zł

ebook

Ilość:
Opis produktu
Tytuł
Dyskurs telewizyjny w świetle lingwistyki mediów
Autor
Iwona Loewe
Język
polski
Wydawnictwo
Uniwersytet Śląski
ISBN
978-83-226-3545-2
Rok wydania
2018 Katowice
Wydanie
1
Liczba stron
192
Format
pdf
Spis treści
Spis treści Wprowadzenie / 11 Rozdział 1 Stan badań nad językiem telewizji / 13 1.1. Badania nad dyskursem telewizyjnym / 17 Rozdział 2 Dyskurs telewizyjny w mediosferze. Status / 25 2.1. Dyskurs medialny / 25 2.2. Dyskurs telewizyjny. Wzorzec / 29 2.2.1. Parametr ideacyjny / 30 2.2.2. Parametr normatywny / 32 2.2.3. Parametr interakcyjny / 35 2.2.4. Parametr podmiotowy / 35 2.2.5. Parametry spacjalny i chronemiczny / 36 2.3. Obszary dyskursu telewizyjnego / 37 2.4. Podział przestrzeni dyskursywnej / 40 Rozdział 3 Telewizja programowa. Pasmo właściwe / 45 3.1. Ramówka / 48 3.2. Realizm a fikcja / 49 3.3. Telewizja programowa. Audiowizualność sprofilowana / 52 3.4. Gatunki dyskursu telewizyjnego / 57 Rozdział 4 Telewizja strumieniowa. Inne praktyki dyskursywne / 67 4.1. Audiowizualność strumieniowa / 67 4.1.1. Sport / 71 4.1.2. Dzieci / 72 4.2. Audiowizualność hybrydowa / 72 4.3. Audiowizualność portali / 73 4.4. Audiowizualność na życzenie / 75 4.5. Audiowizualność produkowana. YouTube / 78 4.6. Migracje gatunkowe i prezenterskie / 80 4.7. Migracje dyskursywne / 85 4.8. Charakterystyka parametryczna innych obszarów dyskursu. Podsumowanie / 86 Rozdział 5 Tekst multimodalny. Metody i problemy badawcze / 91 5.1. Autor / 92 5.2. Konstrukcja/ 93 5.3. Odbiorca / 94 5.4. Badacz / 95 5.5. Tekst multimodalny / 95 5.6. Metody badawcze / 98 5.7. Problemy badawcze. Polilog / 107 5.8. Problemy badawcze. Instancja nadawcza / 111 5.9. Problemy badawcze. Widownia / 116 5.10. Problemy badawcze. Logowizualność / 124 5.10.1. Wzmianka / 128 5.10.2. Cytaty tekstu digitalnego / 129 5.10.3. Cytaty tekstu mówionego / 130 5.10.4. Cytaty tekstu pisanego / 131 5.10.5. Tłumaczenia / 132 5.10.6. Napisy tła / 132 Rozdział 6 Dyskurs telewizyjny w świetle lingwistyki obrazu. Kolor / 139 Zakończenie / 155 Bibliografia / 159 Indeks i źródła fotografii / 173 Summary / 179 Zusammenfassung / 183 Резюме / 187
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Recenzje

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Zobacz także

Kontakt

OSDW Azymut Sp. z o.o.
Gottlieba Daimlera 2
02-460 Warszawa
NIP: 525-21-05-994

(42) 680 44 00 pon.-pt. 8-16
azymut@selly.pl