Dodano produkt do koszyka

Dostępność transportowa i obciążenie sieci drogowej w Polsce w świetle zagrożeń powodziowych

Dostępność transportowa i obciążenie sieci drogowej w Polsce w świetle zagrożeń powodziowych

Szymon Wiśniewski

ocena:
głosów: - Napisz recenzję
Monografia zawiera wyniki badań poświęconych określeniu wrażliwości osobowego transportu drogowego w Polsce poprzez identyfikację charakteru i skali zmian dostępności transportowej oraz zmian obciążenia sieci osobowym ruchem drogowym w sytuacji powodzi (o różnych prawdopodobieństwach wystąpienia), prowadzonych w ramach projektu o numerze 2018/29/B/HS4/01020, który został sfinansowany przez Narodowe Centrum Nauki. W toku realizacji tak sformułowanego celu głównego opracowania podjęto się osiągnięcia grupy celów szczegółowych o charakterze poznawczym, metodycznym oraz aplikacyjnym. Badania prowadzono głównie na podstawie wtórnych danych dotyczących zasięgów obszarów zagrożonych powodzią w Polsce i ich zagospodarowania oraz sieci drogowej wraz z zagospodarowaniem jej sąsiedztwa. Publikacja może zainteresować badaczy zajmujących się geografią transportu lub – szerzej – geografią społeczno-ekonomiczną i gospodarką przestrzenną. Może być również pomocnym materiałem dla studentów kierunków, które w swoim programie odnoszą się do geografii transportu, dostępności transportowej czy mobilności przestrzennej. Treść pracy obejmuje zagadnienia, które mogą zostać wykorzystane przez specjalistów zajmujących się zarządzaniem kryzysowym czy też zarządzaniem infrastrukturą drogową w sytuacjach kryzysowych związanych z wystąpieniem powodzi.
Opis produktu
Tytuł
Dostępność transportowa i obciążenie sieci drogowej w Polsce w świetle zagrożeń powodziowych
Autor
Szymon Wiśniewski
Język
polski
Wydawnictwo
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN
978-83-8220-527-5
Rok wydania
2021 Łódź
Wydanie
1
Liczba stron
456
Format
pdf
Spis treści
1. Wprowadzenie 9
1.1. Problem badawczy i cele pracy 9
1.2. Przedmiot badania, zakres czasowy i przestrzenny 13
1.3. Źródła danych 17
1.4. Słownik podstawowych pojęć 19
1.5. Struktura opracowania i plan procedury badawczej 25
2. Zdarzenia nietypowe w transporcie drogowym 29
2.1. Przegląd zdarzeń nietypowych 29
2.2. Powódź jako bariera transportowa 36
2.2.1. Wybrane cechy powodzi w Polsce 37
2.2.2. Historyczne przykłady oddziaływania 42
2.2.3. Formy oddziaływania na transport drogowy 44
2.3. Transport w procesie ewakuacji 49
3. Uwarunkowania funkcjonowania i rozwoju sieci drogowej na terenach zagrożonych powodzią 59
3.1. Tereny zagrożone powodzią i ich wybrane cechy przyrodnicze 59
3.2. Wybrane elementy zagospodarowania i rozmieszczenie ludności na terenach zagrożonych powodzią 73
3.2.1. Wybrane elementy zagospodarowania 74
3.2.2. Rozmieszczenie ludności 105
3.3. Uwarunkowania prawno-administracyjne zagospodarowania terenów zagrożonych powodzią 111
3.4. Zasady budowy i eksploatacji infrastruktury drogowej na terenach zagrożonych powodzią 121
4. Sieć drogowa na terenach zagrożonych powodzią 133
4.1. Identyfikacja odcinków sieci drogowej w granicach terenów zagrożonych powodzią 133
4.2. Metodyka weryfikacji bezpieczeństwa drogowych obiektów inżynierskich i nowych inwestycji 142
4.3. Rozmieszczenie zagrożonych odcinków sieci drogowej 148
5. Mierniki wrażliwości osobowego transportu drogowego na wystąpienie powodzi 165
5.1. Modelowanie prędkości ruchu 165
5.1.1. Wprowadzenie i przegląd badań 165
5.1.2. Charakterystyka modelu 172
5.2. Dostępność transportowa 183
5.2.1. Dostępność izochronowa i kumulatywna 183
5.2.2. Dostępność potencjałowa 188
5.3. Obciążenie sieci drogowej 196
5.3.1. Zagadnienia wprowadzające 196
5.3.2. Generacja podróży 202
5.3.3. Rozkład przestrzenny podróży i podział zadań przewozowych 210
5.3.4. Rozkład ruchu na sieć 216
5.4. Zasady działania aplikacji RoadLoad 223
6. Zmiany dostępności transportowej w następstwie powodzi 227
6.1. Podróże krótkie 227
6.1.1. Obszar dorzecza Wisły 227
6.1.2. Obszar dorzecza Odry 238
6.1.3. Obszar dorzecza Pregoły 246
6.1.4. Główne rzeki 247
6.2. Podróże długie 254
6.2.1. Obszar dorzecza Wisły 255
6.2.2. Obszar dorzecza Odry 264
6.2.3. Obszar dorzecza Pregoły 271
6.2.4. Główne rzeki 271
7. Zmiany obciążenia sieci drogowej w następstwie powodzi 279
7.1. Dojazdy do pracy 279
7.1.1. Obszar dorzecza Wisły 281
7.1.2. Obszar dorzecza Odry 289
7.1.3. Obszar dorzecza Pregoły 296
7.1.4. Główne rzeki 297
7.2. Podróże służbowe 302
7.2.1. Obszar dorzecza Wisły 303
7.2.2. Obszar dorzecza Odry 311
7.2.3. Obszar dorzecza Pregoły 317
7.2.4. Główne rzeki 318
8. Konsekwencje powodzi dla osobowego transportu drogowego – próba syntezy 325
8.1. Konsekwencje w zakresie dostępności transportowej 326
8.2. Konsekwencje w zakresie obciążenia sieci drogowej 343
9. Wnioski i rekomendacje 357
9.1. Wnioski i wytyczne do dalszych badań 357
9.2. Rekomendacje w zakresie obniżenia wrażliwości transportu drogowego na powódź 365

Aneks 369
Summary 395
Spis literatury i materiałów źródłowych 409
Spis rycin 439
Spis tabel 451
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Recenzje

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Zobacz także

Kontakt

OSDW Azymut Sp. z o.o.
Gottlieba Daimlera 2
02-460 Warszawa
NIP: 525-21-05-994

(42) 680 44 00 pon.-pt. 8-16
azymut@selly.pl