„Cieszyński Almanach Pedagogiczny”. T. 4: Nauczyciel wartością w edukacji
Wydawca:
Format:
Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom IV Almanachu na temat Nauczyciel wartością w edukacji.
W części recenzje omówiono publikację Elżbiety Marek Koncepcje kształcenia dzieci i nauczycieli w twórczości Ryszrda Więckowskiego (Piotrków Trybunalski 2013). Całość zamyka Kronika, w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. Almanach (Tom IV) jest skierowany do teoretyków i praktyków historii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, historii, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych problematyką pedagogiczną.
W części recenzje omówiono publikację Elżbiety Marek Koncepcje kształcenia dzieci i nauczycieli w twórczości Ryszrda Więckowskiego (Piotrków Trybunalski 2013). Całość zamyka Kronika, w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. Almanach (Tom IV) jest skierowany do teoretyków i praktyków historii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, historii, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych problematyką pedagogiczną.
eprasa
Opis produktu
- Tytuł
- „Cieszyński Almanach Pedagogiczny”. T. 4: Nauczyciel wartością w edukacji
- Język
- polski
- Wydawnictwo
- Uniwersytet Śląski
- Rok wydania
- 2018 Katowice
- Wydanie
- 1
- Liczba stron
- 174
- Format
- Spis treści
- Spis Treści Wprowadzenie (Urszula Szuścik) / 7 Artykuły Marzena Bogus Model kariery polskiego nauczyciela na Śląsku Cieszyńskim w czasach austriackich / 11 Wiesława Korzeniowska Pozostały – ślad i pamięć (Z życia i działalności trzech górnośląskich nauczycieli) / 29 Elżbieta Marek Kształcenie nauczycieli klas początkowych w Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej / 41 Krzysztof Śleziński Niedoceniona rola nauczyciela. Na podstawie własnych obserwacji / 62 Krzysztof Zajdel Jakość pomiaru dydaktycznego oraz procedur ewaluacyjnych w poprawie jakości kształcenia / 72 Krzysztof Zajdel Znaczenie oceny nauczyciela akademickiego / 82 Emilia Olejnik‑Krupa Wyzwalanie odwagi dzieci do szerszych wypowiedzi ustnych. O znaczeniu stylu pracy nauczyciela / 91 Marek Jagusz, Katarzyna Sojka‑Krawiec Nauczyciel w diagnozie aktywności fizycznej ucznia / 102 Anna Boguszewska Władysław Skoczylas (1883–1934) – wybitny nauczyciel kształcenia artystycznego / 111 Alina Górniok‑Naglik Bronisława Dymara – charyzmatyczny pedagog, „człowiek ducha”, naukowy przewodnik / 121 Małgorzata Bortliczek Refleksje lingwistyczne o znaczeniu i kontekstach frazemów sztuka bycia nauczycielem, sztuka uczenia / 126 Natalia V. Morse, Nadia R. Baltyk Використання start‑up проектів для формування підприємницької компе-тентності майбутніх інформатиків / 139 Nowości, recenzje i omówienia Elżbieta Marek: Koncepcje kształcenia dzieci i ich nauczycieli w twórczości Ryszarda Więckowskiego. Piotrków Trybunalski: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach Filia w Piotrkowie Trybunalskim, 2013, ss. 347 (Urszula Szuścik) / 155 Kronika Kronika naukowa 2014 (oprac. Urszula Szuścik) / 163 Noty o autorach / 165 Indeks osobowy (oprac. Urszula Szuścik) / 167
Cechy produktu
Dane ogólne
- Format pliku
- eprasa
Recenzje
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
Zapytaj o produkt