Dodano produkt do koszyka

„Chowanna” 2017. T. 2 (49): Zagadnienie oporu w perspektywie interdyscyplinarnej – między emancypacją a stagnacją

„Chowanna” 2017. T. 2 (49): Zagadnienie oporu w perspektywie interdyscyplinarnej – między emancypacją a stagnacją

ocena:
głosów: - Napisz recenzję
Format:
Część monograficzna tomu 2/2017 „Chowanny” pod redakcją Ewy Bielskiej została zatytułowana Zagadnienie oporu w perspektywie interdyscyplinarnej – między emanacją a stagnacją. Jej celem jest utworzenie interdyscyplinarnego forum wymiany refleksji dotyczącej kategorii oporu. Efektem współpracy z licznym gronem badaczy tejże problematyki reprezentujących dyscypliny takie, jak psychologia, socjologia, pedagogika, jest możliwość zaprezentowania zróżnicowanych kontekstów ulokowania refleksji nad oporem we współczesnych naukach społecznych. Egzemplifikacje dotyczą tutaj refleksji w studiach z zakresu psychologii klinicznej, psychoterapii, teorii i praktyki profesji pomocowych, studiów z zakresu resocjalizacji i szeroko rozumianej teorii i praktyki związanej z treatment (czy też differentia treatment). Podjęte rozważania problematyki oporu odnoszą się także do socjologicznego ujęcia praktyk kulturowych o charakterze kontestacji, oporu wobec zmiany w przestrzeni edukacyjnej oraz oporu wobec normatywnych matryc kulturowych.

Część tekstów rozporoszonych tomu tematycznie odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak stosunek studentów pedagogiki do wybranych instytucji kontroli społecznej, satysfakcja młodzieży akademickiej ze sposobu funkcjonowania jej rodziny pochodzenia, medialne wzory kultury zdrowotnej, aktywność fizyczna, percepcja lęku przed śmiercią, zdrowotne i społeczne zagrożenia wynikające z uzależnień od czynności, pojęcie uzależnienia w środowisku lokalnym, peryferie społeczne jako przestrzeń profilaktyki zachowań ryzykownych, kulturowe źródła dydaktyki szkolnej, osobisty w perspektywie modelu elastyczności psychologicznej.
Opis produktu
Tytuł
„Chowanna” 2017. T. 2 (49): Zagadnienie oporu w perspektywie interdyscyplinarnej – między emancypacją a stagnacją
Język
polski
Wydawnictwo
Uniwersytet Śląski
Rok wydania
2017 Katowice
Wydanie
1
Liczba stron
406
Format
pdf
Spis treści
Spis treści Od Redakcji / 9 Część monograficzna Zagadnienie oporu w perspektywie interdyscyplinarnej – między emancypacją a stagnacją (pod redakcją Ewy Bielskiej) Wstęp (Ewa Bielska) / 15 Ewa Bielska: Opór – jego interdyscyplinarny charakter, sieć pojęć i perspektywy teoretyczne (wybrane ujęcia) / 19 Hanna Przybyła - Basista: Niechęć do uczestniczenia w procesie psychoterapii i mediacjach rodzinnych – opór i jego przyczyny / 33 Aleksandra Wieteska: Opór w terapii psychodynamicznej dorosłych, dzieci i młodzieży / 57 Mariusz Sztuka: Kategoria oporu w badaniach penitencjarnych Horyzont zastosowań / 71 Krzysztof Sawicki: Opór w szkole Z doświadczeń wychowanków zakładów poprawczych / 85 Agata Rzymełka - Frąckiewicz: Przemiany systemu edukacji a opór społeczny jako wyraz niepokojów wobec zmieniających się realiów / 109 Andrzej Kasperek: Zielony romantyzm, kontrkultura i ekologia Kilka uwag na temat romantycznych inspiracji ekologicznego oporu / 123 Ewa Jarosz: Obywatelskość dziecka – wyboista droga emancypacji w warunkach oporu dorosłych / 141 Teresa Wilk: Opór wobec potrzeby/logiki codzienności, czyli o tym, dlaczego współcześni Polacy nie chcą, nie potrafią, … posługiwać się poprawnym językiem polskim Konsekwencje i potrzeby / 167 Agnieszka Gromkowska -Melosik: Paradoksy testów kompetencji języka angielskiego w krajach azjatyckich / 191 Studia i rozprawy Anna Nowak: Stosunek studentów pedagogiki do wybranych instytucji kontroli społecznej i do prawa jako narzędzia kontroli społecznej / 211 Tomasz Bajkowski: Zapisane w pamięci – satysfakcja młodzieży akademickiej ze sposobu funkcjonowania jej rodziny pochodzenia / 223 Anna Gaweł: Medialne wzory kultury zdrowotnej jako wyzwanie dla edukacji / 239 Alina Dworak: Physical Activity as a Challenge for Education and the Promotion of Women’s Health / 255 Józef Binnebesel, Zbigniew Formella: Percepcja lęku przed śmiercią w kontekście Tanatopedagogicznej Relacyjnej Terapii Zastępczej – badania realizowane na terenie Włoch / 269 Joanna Bulska: Współczesny człowiek wobec zdrowotnych i społecznych zagrożeń wynikających z uzależnień od czynności / 299 Iwona Malorny: The Notion of Addiction in the Local Environment Diagnosis and Prevention / 313 Grzegorz Bolesław Głupczyk: Peryferie społeczne jako przestrzeń profilaktyki zachowań ryzykownych / 327 Marta Krasuska - Betiuk: Polonistyczne obrazy świata Szkic o kulturowych źródłach dydaktyki szkolnej / 349 Magdalena Hyla: Dlaczego opieramy się własnym marzeniom? Rozwój osobisty w perspektywie modelu elastyczności psychologicznej / 373 Recenzje, komunikaty, polemiki Henryk Gąsior Wspomnienie sylwetki pedagoga – wychowawcy, organizatora uniwersyteckiej pedagogiki społecznej na Śląsku (Adam Stankowski) / 391 Kondolecje na okoliczność śmierci prof Henryka Gąsiora (Tadeusz Pilch) / 397 The 35th Anniversary of the Polish Educational Research Association Scientific Conference The Identity of Pedagogy Sociability – Ethicality – Communality (Warsaw, 11 May 2016) (Joanna Michalak-Dawidziuk) / 399
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • eprasa
  •  
Recenzje

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Zobacz także

Kontakt

OSDW Azymut Sp. z o.o.
Gottlieba Daimlera 2
02-460 Warszawa
NIP: 525-21-05-994

(42) 680 44 00 pon.-pt. 8-16
azymut@selly.pl