Dodano produkt do koszyka

Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców

Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców

ocena:
głosów: - Napisz recenzję
W wielojęzycznej i wielokulturowej Europie, z którą wiąże się wiele programów europejskich, ten tom młodych naukowców jest bardzo potrzebny. Świadczy o tym, że młodzi ludzie widzą sens Unii Europejskiej, doceniają programy europejskie i aktywnie w nich uczestniczą. Chcą również przybliżyć Polskę, jej język i kulturę innym narodom. Sprzyja temu aktywna wymiana naukowców i studentów między krajami Unii. W tym aspekcie podejmowane badania są jak najbardziej uzasadnione. Jest to, co trzeba podkreślić, już czwarty tom z cyklu Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców. Są w nim przedstawione dwa ujęcia: spojrzenie Polaków na cudzoziemców i cudzoziemców na nas. Znaczna część artykułów poświęcona jest też glottodydaktyce języków obcych, a przede wszystkim nauczaniu języka polskiego jako obcego. Nie znam drugiej takiej publikacji, w której na ten temat wypowiadaliby się tylko młodzi naukowcy.
Z recenzji prof.zw. dr hab. Bożeny Ostromęckiej-Frączak
Opis produktu
Tytuł
Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców
Język
polski
Wydawnictwo
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN
978-83-8088-706-0
Rok wydania
2017 Łódź
Wydanie
1
Liczba stron
192
Format
pdf
Spis treści
WSTĘP 9

ZAGADNIENIA OGÓLNE (SZKOLNICTWO I PROGRAMY NAUCZANIA) 11

Agnieszka Pędrak, SZKOLNICTWO POLONIJNE W WIELKIEJ BRYTANII I IRLANDII 13
Paula Góralczyk-Mowczan, LETNIA SZKOŁA JĘZYKA POLSKIEGO I KULTURY POLSKIEJ W STUDIUM JĘZYKA POLSKIEGO DLA CUDZOZIEMCÓW UŁ – PODSUMOWANIE TRZECH LAT DOŚWIADCZEŃ 23
Mateusz Gaze, DZIAŁALNOŚĆ KOŁA NAUKOWEGO GLOTTODYDAKTYKÓW UNIWERSYTETU ŁÓDZKIEGO 30
Joanna Duda, POLSKA I POLACY W OCZACH STUDENTÓW Z EUROPY PRZEBYWAJĄCYCH W ŁODZI W ROKU AKADEMICKIM 2015/2016 W RAMACH PROGRAMU ERASMUS+ 37
Klaudia Gąsior, CLIL I ERASMUS JAKO TRENDY DYDAKTYCZNE BĘDĄCE ODPOWIEDZIĄ NA ROSNĄCĄ RÓŻNORODNOŚĆ JĘZYKOWĄ I KULTUROWĄ KONTYNENTU EUROPEJSKIEGO 43

JĘZYKOWE BOGACTWO EUROPY A NAUCZANIE JĘZYKÓW OBCYCH 51

Iwona Gryz, WSPÓŁPRACA UCZNIÓW NA LEKCJACH JĘZYKA OBCEGO A NABYWANIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH 53
Justyna Sochacka, „TERAZ MIESZKAM W ŁODZIE” I „JA STUDIOWAM PO POLSKU”, CZYLI PIERWSZE LEKCJE I PIERWSZE BŁĘDY HISZPANÓW UCZĄCYCH SIĘ JĘZYKA POLSKIEGO 62
Edyta Wojtczak, STRATEGIE KOMUNIKACYJNE STOSOWANE PRZEZ CUDZOZIEMCÓW NA LEKCJACH JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO NA POZIOMACH A1 i A2 71
Anna Sznajder, KULTURA LUDOWA NA LEKCJACH JĘZYKA POLSKIEGO WŚRÓD DZIECI POLSKIEJ EMIGRACJI W SZKOCJI 80
Rafał Maćkowiak, YOUTUBE NA LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO 92
Ewa Urbaniak, POJĘCIE PRZESTRZENI W JĘZYKACH ROMAŃSKICH 104

KULTUROWE BOGACTWO EUROPY I LINGWISTYKA KULTUROWA 113

Paulina Kaźmierczak, EKUMENIZM A DIALOG MIĘDZYKULTUROWY – KSIĘGA RODZAJU W PRZEKŁADZIE EKUMENICZNYM I W TRANSLACJI JAKUBA WUJKA 115
Weronika Kolmaga, INTERTEKSTUALNOŚĆ JAKO PRZYKŁAD ZAKORZENIENIA W KULTURZE POLSKIEJ W PSALMACH KRÓLA DAWIDA BOHDANA DROZDOWSKIEGO 123
Aleksandra Beata Makowska, BUSINESS ENGLISH COURSE SYLLABUS FOR FUTURE EMPLOYEES OF MULTINATIONAL COMPANIES 133
Ewa Cichocka, OD SZYMANOWSKIEGO DO MITORAJA. 100 LAT ANTYKU SYCYLIJSKIEGO W POLSKIEJ LITERATURZE I SZTUCE 142
Agnieszka Spasińska, UCHODŹSTWO JAKO OBRZĘD PRZEJŚCIA – O DOŚWIADCZENIU UCHODŹ- STWA W ŚWIETLE WYBRANYCH NARRACJI PRZYMUSOWYCH MIGRANTÓW 154

VARIA 165

Martyna Rzeźnik, ELEMENTY STYLIZACJI BRZMIENIOWEJ W SERIALU TELEWIZYJNYM RANCZO 167
Agnieszka Kijak, JAK ZACHĘCIĆ DO BIEGANIA I CZYTANIA O BIEGANIU? (NA PODSTAWIE TYTUŁÓW Z OKŁADKI CZASOPISM „RUNNER’S WORLD” I „BIEGANIE”) 176
Dorota Gonigroszek, POLSKA TERMINOLOGIA MEDYCZNA – SPOJRZENIE DIACHRONICZNE 185
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Recenzje

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Zobacz także

Kontakt

OSDW Azymut Sp. z o.o.
Gottlieba Daimlera 2
02-460 Warszawa
NIP: 525-21-05-994

(42) 680 44 00 pon.-pt. 8-16
azymut@selly.pl