Dodano produkt do koszyka

Bezdroża glottodydaktyki polonistycznej Studia, rozprawy i szkice

Bezdroża glottodydaktyki polonistycznej Studia, rozprawy i szkice

ocena:
głosów: - Napisz recenzję
W publikacji przeanalizowano przykładowe, trudne do zaakceptowania przez obcokrajowców aspekty polskiej obyczajowości, w tym zwyczajów językowych. Omówiono też kulturowe i językowe komplikacje związane ze spotkaniem kultur i języków oraz eksperymenty zmierzające do uczynienia z nauki języka polskiego czynności zajmującej, rozbudzającej zainteresowania i wyzwalającej pozytywne emocje.

Pracujący w Polonicum badacze i lektorzy oraz ich najbliżsi współpracownicy przygotowali studia i szkice, w których, czując się spadkobiercami pionierów i mistrzów warszawskiej glottodydaktyki polonistycznej, podjęli refleksję analogiczną do tej, która była udziałem ich poprzedników przed dziesiątkami lat i którą bez wątpienia będą podejmowały pokolenia ich następców. Jak odpowiedzieć na potrzeby i oczekiwania przybywających na Uniwersytet Warszawski studentów uczących się języka polskiego i poznających polską kulturę? Jak rozmawiać o polskim języku i kulturze, by przełamać bariery inności? Jak dotykać problemów gorąco dyskutowanych, np. politycznych? Jak reagować na
nieuchronne napięcia, które powstają na styku kultur?

Tom został przygotowany z okazji jubileuszu 65-lecia Centrum Języka Polskiego i Kultury Polskiej dla Cudzoziemców Polonicum Uniwersytetu Warszawskiego. 65 lat życia człowieka to już dojrzałość – etap, na którym można zrobić bilans dobrych i złych przeżyć. To samo dotyczy i życia instytucji, jaką jest Polonicum. […] Publikację uważam za bardzo cenną, ciekawą i pożyteczną nie tylko dla lektorów języka polskiego jako obcego, ale też dla zagranicznych polonistów. […] Wszyscy autorzy […] wykazali się wielką wiedzą w zakresie danej problematyki. Widać w ich tekstach entuzjazm i energię do podejmowania nowych wyzwań w glottodydaktyce polonistycznej. (Prof. dr hab. Marta Pančíková, Uniwersytet Komeńskiego w Bratysławie)

Publikacja zajmie ważne miejsce na tle innych publikacji glottodydaktyki polonistycznej. Z jednej strony daje świadectwo przeszłości, pozwala nowym pokoleniom na poznanie okoliczności, w jakich tworzono ważne centrum kształcenia językowego i kulturowego. Z drugiej zaś dotyka zagadnień teraźniejszych, aktualnych, nie zawsze wygodnych z punktu widzenia procesu nauczania języka polskiego jako obcego. Dzięki rzeczowej i merytorycznej dyskusji nad sprawami aktualnymi wytycza nowe szlaki, które na razie stanowią ścieżki nieutarte, pozornie prowadzące na manowce. (Dr hab. Anna Żurek, Uniwersytet Wrocławski)

******

The Wilderness of Polish Glottodidactics. Studies, Essays and Drafts

The publication analyses the examples of Polish customs, including language habits, which are difficult to accept by foreigners. The book also discusses cultural and language problems, resulting from the meeting of cultures and languages as well as experiments aimed at making Polish language learning an engaging activity, sparking interests and arousing positive emotions.

Cena: 29.40 zł 22.00

Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 22.00 zł

ebook

Ilość:
Opis produktu
Tytuł
Bezdroża glottodydaktyki polonistycznej
Podtytuł
Studia, rozprawy i szkice
Język
polski
Wydawnictwo
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
ISBN
978-83-235-5181-2
Seria
Studia Glottodydaktyczne
Rok wydania
2021 Warszawa
Wydanie
1
Liczba stron
354
Format
epub, mobi, pdf
Spis treści
Wstęp – Grzegorz Leszczyński, Andrzej Zieniewicz 7 Rozdział I On walczył na rozumy, ja wyzwę na serca Piotr Kajak – Zanim powstało Polonicum. Przyczynek do historii warszawskiej glottodydaktyki polonistycznej 13 Justyna Zych – Współczesne reportaże o cudzoziemcach w Polsce jako antidotum na glottodydaktyczne bezdroża bezkrytycznego szerzenia mitu polskiej gościnności 34 Katarzyna Kołak-Danyi – „Przychodzi baba do lekarza…” Nieśmieszne, przebrzmiałe, kłopotliwe żarty językowe na zajęciach języka polskiego jako obcego 65 Barbara Łukaszewicz – Socjologiczne aspekty wyrażania emocji negatywnych za pomocą języka polskiego jako obcego 76 Rozdział II W życia wędrówce, na połowie czasu Piotr Kajak – Upowszechnianie języka polskiego w Azji Wschodniej i Południowej 91 Agnieszka Jasińska – Miejsce tradycji w autostereotypie współczesnego Chińczyka – na podstawie ankiet chińskojęzycznych studentów 167 Sylwia Pietrzak – Rola frazeologii w nauczaniu studentów chińskich języka polskiego jako obcego 179 Pamela Kaczmarek – Zastosowanie techniki podobieństw międzyjęzykowych w nauczaniu języka polskiego Bułgarów. Wybrane zagadnienia z pola wymowy, morfonologii oraz słownictwa 202 Agnieszka Jastrzębska – Język polski na ukraińskich bezdrożach 222 Rozdział III Wszystkie rodzaje są dobre, oprócz nudnego Katarzyna Žák-Caplot – Zastosowanie metody przedmiotowo-językowej CLIL w edukacji muzealnej obcokrajowców w Polsce. Wstęp do problematyki 235 Dorota Zackiewicz – Ocenianie sumujące (podejście tradycyjne), formatywne (kształtujące) i strategie grywalizacyjne w nauczaniu szkolnym i uniwersyteckim 252 Tomasz Wegner – Muzyka w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Polska playlista w praktyce glottodydaktycznej 263 Joanna Prędota, Anna Rabczuk – Seria Z innej bajki jako odpowiedź na wyzwania współczesnej glottodydaktyki. Materiały do nauki języka polskiego jako odziedziczonego dla dzieci w Niemczech 279 Marta Skura, Aleksandra Święcka – Dwujęzyczność i dwukulturowość w podręczniku do nauki języka polskiego dla nastolatków w Wielkiej Brytanii Od dzwonka do dzwonka w obliczu wyzwań stojących przed współczesną glottodydaktyką polonistyczną 300 Małgorzata Malinowska, Paulina Potasińska – „Erasmus” na drogach i bezdrożach polszczyzny. Językowy kurs przetrwania 311 Noty o autorach 337 Indeks osób 343
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Recenzje

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Zobacz także

Kontakt

OSDW Azymut Sp. z o.o.
Gottlieba Daimlera 2
02-460 Warszawa
NIP: 525-21-05-994

(42) 680 44 00 pon.-pt. 8-16
azymut@selly.pl