Autobiografizm filmowy jako ślad podmiotowej egzystencji
Magdalena Podsiadło
Wydawca:
Format:
Tematem rozprawy jest autobiografizm filmowy, próba jego zdefiniowania oraz wyznaczenia głównych nurtów, z których się wywodzi (kina awangardy, undergroundowego oraz nowofalowego). Analiza postawy autobiograficznej twórcy zawartej w dziele wskazuje, że realizuje się ona przez wielogłosowy status „ja” autobiograficznego, reprodukcyjny charakter obrazu, fabularyzację oraz kreację. Ślad-trop, który autor pozostawia w filmie, zwraca się jednocześnie ku niemu samemu. Powtarzające się tropy tworzą natomiast podstawę retoryki twórczości autobiograficznej, czyli katalog najczęściej powracających tropów-sygnałów wskazujących na rzeczywistą osobę autora filmowego. Odmienne sposoby zawierania z widzem paktu autobiograficznego pozwalają uporządkować twórczość autobiograficzną według trzech typów „ja” autorskiego, czyli „ja” empirycznego, porte-parole oraz „ja” sylleptycznego, które stały się podstawą analiz twórczości trojga autorów – odpowiednio: Jonasa Mekasa, Márty Mészáros oraz Jerzego Skolimowskiego.
Cena: 14.00 zł
8.00 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 8.00 zł
ebook
Opis produktu
- Tytuł
- Autobiografizm filmowy jako ślad podmiotowej egzystencji
- Autor
- Magdalena Podsiadło
- Wydawnictwo
- Universitas
- ISBN
- 978-83-242-1918-6
- Rok wydania
- 2013 Kraków
- Liczba stron
- 232
- Format
Cechy produktu
Dane ogólne
- Format pliku
- ebook
Recenzje
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
Zapytaj o produkt